همزمان با سفر رئیس جمهور و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به آذربایجان‌شرقی؛

طرح توسعه و سرمایه‌گذاری پروژه ۵هزار رأسی کشت و صنعت سراب کلید خورد

همزمان با سفر رئیس جمهور، آئین کلنگ زنی پروژه ۵ هزار رأسی کشت و صنعت شهرستان سراب برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان شرقی، روز جمعه ۱۹خردادماه ۱۴۰۲ همزمان با دومین روز از سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی با حضور دکتر «نعمت الله ترکی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، فرماندار سراب و نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس و جمعی از مسئولان شهری، مراسم کلنگ زنی طرح بزرگ کشت و صنعت سراب برگزار شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این آیین گفت: استان آذربایجان شرقی و شهرستان سراب یکی از قطب های مهم صنعت دامپروری کشور است که با توجه به شرایط اقلیمی و حجم تولیدات علوفه ای آن می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی تاکید کرد: شرکت صنایع شیر ایران با توجه به تجربه بیش از ۶ دهه، نقش کلیدی، هم در تامین صنایع غذایی داخلی کشور و هم در بخش توسعه صادرات کشور برعهده دارد.

ترکی در ادامه بر اهمیت سرمایه گذاری در بخش کشت و صنعت دامپروری تاکید کرد و گفت: این طرح ها با هدف کمک به زنجیره تامین شیر خام‌ برای شرکت شیر پگاه و همچنین ایجاد اشتغال برای افراد بومی از اهمیت ویژه ای برخودار است.

گفتنی است، طرح کشت و صنعت شهرستان سراب، با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تعداد ۵۰۰۰ راس و در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار اجرایی خواهد شد.

لازم به یادآوری است که در جریان سفر مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به استان آذربایجان شرقی، دکتر ترکی از خانه امید بازنشستگان شهرستان سراب باید کرد و در جریان مشکلات خانه امید و بازنشستگان حاضر در این مرکز فرهنگی قرار گرفت.