همزمان با دهه کرامت انجام شد؛

مدیر و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری از خانه سالمندان بندرعباس بازدید کردند

همزمان با دهه کرامت مدیر و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری از خانه سالمندان بندرعباس بازدید کردند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان هرمزگان، مدیر و کارکنان صندوق بازنشستگی به اتفاق مدیرکل بهزیستی استان از مرکز نگهداری سالمندان شهرستان بندرعباس بازدید کردند.

«محسن دوادی» دراین بازدید گفت: در استان هرمزگان ۲۰هزار بازنشسته تحت پوشش داریم که اگر میانگین سن سالمندی را ۶۰سال در نظر بگیریم نزدیک به ۴۷ درصد از بازنشستگان سالمند هستند؛ اما اگر میانگین سن سالمندی را ۶۵ سال در نظر گرفته شود ۶۳ درصد از بازنشستگان استان سالمند هستند.

دوادی افزود: جمعیت کشور رو به افزایش سالمندی است که این موضوع حائز اهمیت است که همه دستگاه های متولی از الان با برنامه ریزی به موقع برای رفع نیازهای این عزیزان امکانات رفاهی مناسبی فراهم کنند.

مدیرصندوق بازنشستگی استان هرمزگان با توجه به ظرفیت های خانه امید گفت: کلاس های پیشگیری از آلزایمر، روش تغذیه مناسب در دوران سالمندی و روانشناسی با همکاری سازمان بهزیستی و بصورت کاملا رایگان برگزار می شود و بازنشستگان می توانند در این کلاس ها شرکت کنند.

«سامیه جهانشاهی» مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان نیز ضمن ارئه گزارش از مرکز نگهداری سالمندان لقمان حکیم و با توجه به پیش رو بودن ۲۵ تیر ماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی خواستار تعامل و همفکری دستگاه های زیر مجموعه شد که بایستی از ظرفیت ها و شرکت های زیر مجموعه در جهت رفاه این عزیزان چاره اندیشی کرد.

رمضانی رئیس مرکز نگهداری سالمندان لقمان حکیم نیز در این دیدار گفت:در این مرکز ۹۹ نفر سالمند حضور دارند که ۶۶ نفر آقا و ۳۳ نفر خانم هستند که بصورت شبانه روزی در این مرکز از خدمات رایگان پزشکی و توانبخشی بهره می برند.

گفتنی است در این بازدید از دو بازنشسته که در این مرکز حضور داشتند با اهدای شاخه گل تقدیر شد.