مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در آیین آغاز ساخت خانه امید ویژه بازنشستگان کشوری استان بوشهر خبر داد:

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، ایراندخت عطاریان اظهار داشت: برای ساخت خانه امید ویژه بازنشستگان کشوری بوشهر ۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که با تلاش همکاران در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته کشوری از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری بهره‌مند هستند، عنوان کرد: خانه‌های امید با هدف ایجاد فضای فرهنگی ویژه بازنشستگان ایجاد می‌شود.
عطاریان با اشاره به اینکه در این خانه‌ها امکانات ویژه‌ای فراهم می‌شود، تصریح کرد: احداث خانه‌های امید با هدف ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی، بهره برداری از توانمندی‌های بازنشستگان و افزایش مشارکت بازنشستگان در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی صورت می‌گیرد.
وی افزود: خانه‌های امید شامل بخش‌هایی از جمله کانون خدمات مشاوره، خانه سلامت، مرکز ادبی، هنری، کافی نت، کافی شاپ، سالن ورزشی، مرکز فعالیت‌های قرآنی، خانه آموزش بویژه در حقوق شهروندی، واحدهای مشاوره و کاریابی و واحد فناوری اطلاعات است.
این مسئول، یکی از خدمات مورد تعهد صندوق بازنشستگی کشوری را حفظ و ارتقای سلامت جامعه هدف دانست و خاطرنشان کرد: این صندوق طرح سلامت کارت بستری و درمان را با هدف کاهش هزینه‌های درمانی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان در قالب نظام نوین ارائه خدمات درمانی به اجرا درآورده است.
وی یکی از مهم‌ترین رویکردهای صندوق بازنشستگی کشوری را ارتقای سطح معیشتی بازنشستگان دانست و افزود: در این راستا صندوق سعی کرده در چارچوب ضوابط و مقررات با افزایش حقوق حداقل‌های یک زندگی آبرومندانه را برای این قشر فرهیخته فراهم کند.
عطاریان، با اشاره به پرداخت مطالبات معوقه بازنشستگان گفت: معوقات سنگین بازنشستگان ناشی از اجرای قانون خدمات مدیریت به مبلغ یک‌هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان یکی از مهم‌ترین انتظارات بازنشستگان را بود که محقق شد.