استاندار همدان در مراسم تکریم از بازنشستگان تاکید کرد:

 نگاه عدالت محور دولت سیزدهم به بازنشستگان

عصر روز شنبه آیین تکریم از بازنشستگان نمونه استان همدان با حضور استاندار همدان، نمایندگان همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان همدان، استاندار همدان در این آیین نگاه دولت به بازنشستگان را عدالت محور دانست و گفت: مشکل معیشت و همسان سازی حقوق بازنشستگان با همفکری دولت و مجلس به طور قطع چاره جویی می شود.

«علیرضا قاسمی فرزاد» اضافه کرد: دولت مردمی سیزدهم که کوهی از مشکلات و مسائل دولت‌های قبل را به ارث برده با تمام توان تلاش می کند که مشکلات کشور را برطرف کند و با این رویکرد هیچ مشکلی لاینحل باقی نمی ماند.

قاسمی فرزاد گفت: ما مسوولان با تک تک شما بازنشستگان در مشکلات و سختی ها هماهنگ و همراه هستیم و می‌دانیم که بعضی از شما در شرایط سخت معیشتی هستید.

استاندار همدان با اشاره به مشکلات این بخش از جامعه افزود: بازنشسته و پیشکسوت در شرایطی که فرزندان او ازدواج می‌کنند، دارای نوه می‌شوند و مخارج او بیشتر است درصدی از حقوقش کم می‌شود که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

قاسمی فرزاد خاطر نشان کرد: منابع و امکانات کشور محدود است، ولی هدف توزیع عادلانه و رفع مشکل بازنشستگان است.

استاندار همدان ادامه داد: ما در این روز که مصادف با نام خانواده و تکریم پیشکسوتان نامگذاری شده ، باید به مقام شامخ بازنشستگان ادای احترام کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: اتفاقات مطلوبی در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان که منشا اقدامات اثر بخشی هستند رقم بخورد زیرا با رای رئیس جمهور همسو هستند و هماهنگی های لازم را دارند.

استاندار همدان بر توجه ویژه مدیران دستگاه های اجرایی به امور بازنشستگان هر دستگاه تاکید کرد و افزود: تمامی خدمات ارائه شده به شاغلان دستگاه‌ها در اختیار بازنشستگان نیز قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار نفر از جمعیت استان را بازنشستگان تشکیل می‌دهند ادامه داد: در شورای اداری استان بر رسیدگی به وضعیت بازنشستگان تاکید می شود و امیدوارم که بتوانیم ذره ای از دین مان را به آنها ادا کرده باشیم.

استاندار همدان گفت: دشمنان قسم خورده این سرزمین به دنبال فروپاشی این کشور هستند و اقدامات سال گذشته آنها در این راستا بود.

قاسمی فرزاد افزود: مسیری که دولت شروع کرده در ادامه به بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان کشور و ترمیم حقوق ها منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های حمایتی وظیفه دارند کسانی که از نظر اقتصادی مشکل دارند رسیدگی کنند گفت: هزینه های درمانی چهار دهک اول رایگان شده و کمک به بیماری های صعب العلاج مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به خدمات ارائه شده به بازنشستگان اظهار داشت: پاداش پایان خدمت در مجلس پنجم شورای اسلامی با تلاش مجلس اجرایی و مستمر شد.

«حمیدرضا حاجی بابایی» خدمت به بازنشستگان را افتخار برشمرد و گفت: در مجلس هفتم، که عضو هیات رئیسه بودم اولین پیشنهادی که من مطرح کردم نظام هماهنگ پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری یا قانون مدیریت خدمات کشوری بود رای آورد و هماهنگ ترین نظام پرداخت است.

وی ادامه داد: دولت قبل هیچ بودجه ای در سال ۱۴۰۰ برای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان مصوب نکرده بود و برای سال ۱۴۰۱ همسان سازی را مصوب کردیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: من اعتقاد دارم که امروز در حق بازنشستگان کشوری و لشکری ظلم شده است.

حاج بابایی گفت: همه بازنشستگان در کشور معلم هستند، کلمات آنها تربیتی است و این جایگاه و همین نجابت است که در خدمت آنها هستیم.

وی ادامه داد: دولتی که هشت سال بر سر کار بوده چرا قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان را اجرایی نکرده است و من با تمام وجودم تلاش می کنم که آرامش بازنشستگان بهم نخورد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در همدان پروژه های بزرگی اجرا می‌شود که در آینده افتخار آفرین خواهد بود.

حاج بابایی افزود: استان همدان هم اکنون از طریق راه آهن با تمام کشور در ارتباط است.

وی ادامه داد: کارخانه های استان همدان هم اکنون طبق اعلام رسمی به پنج هزار نیروی کار فنی نیاز دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بزرگترین مشکل کشور مهار تورم است که با تمام قدرت باید شکسته شود.

این آیین که با حضور نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی برگزار و از بازنشستگان نمونه استان همدان قدردانی شد و نماینده بازنشستگان استان برخی از مشکلات بازنشستگان را از جمله مشکلات معیشت، بیمه تکمیلی و رفاهیات را بیان کرد و مسوولان برای رفع آنها قول مساعد دادند.