با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی؛

هجدهمین همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان خراسان جنوبی برگزار شد

همایش ۲۵ ذی الحجه  گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان روز شنبه هفدهم تیرماه ۱۴۰۲ در محل سالن همایش استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خراسان جنوبی، «محمد باقری نژاد» مدیر صندوق بازنشستگی استان خراسان جنوبی در این مراسم که با حضور استاندار و جمعی مسئولان استان برگزار شد، ضمن تبریک این ایام به بازنشستگان، در خصوص ۲۵ ذی الحجه و روزخانواده و تکریم بازنشسته سخن گفت و افزود: هدف از این نامگذاری تکوین و ترویج فرهنگ حفظ کرامت بازنشستگان در خانواده، تقدیر از بازنشستگان نمونه و نخبه و شناسایی ظرفیت بازنشستگان و پیوند با نسل جوان در جامعه است.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان‌ جنوبی گفت: با اعلام مدیرعامل این صندوق، با همت دولت سیزدهم ۹ هزار میلیارد تومان مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشور تا آخر تیرماه تعیین تکلیف خواهد شد و به زودی شاهد خبرهای خوبی برای بازنشستگان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۹ هزار نفر بازنشسته عضو این صندوق در استان هستند. ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق به این بازنشستگان پرداخت می‌شود که میانگین حقوق آنان ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان‌ جنوبی با اشاره به معیشت، سلامت و منزلت به عنوان سه دغدغه بازنشستگان استان، گفت: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یکی از دغدغه‌های بازنشستگان از سوی کانون بازنشستگان و دولت در حال پیگیری است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه و سرانجام برسد.

باقری‌نژاد ادامه داد: با اعلام مدیرعامل این صندوق، با همت دولت سیزدهم ۹ هزار میلیارد تومان مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشور تا آخر تیرماه تعیین تکلیف خواهد شد و به زودی شاهد خبرهای خوبی برای بازنشستگان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه موضوع معیشت بازنشستگان در حال پیگیری است، گفت: در بحث درمان بازنشستگان هم بر اولین‌بار امسال در این صندوق سقف تعهدات بیمه تکمیلی برای عمل‌های تخصصی برداشته شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه ۴۸۸ نفر از بازنشستگان استان دارای بیماران خاص هستند، خاطرنشان کرد: تمام هزینه های این بازنشستگان بصورت رایگان انجام می شود.

باقری‌نژاد بیان کرد: در حوزه منزلت نیز تمام مدیران دستگاه های اجرایی ملزم هستند یک اتاق فکر برای بازنشستگان ایجاد کنند تا آنها بتوانند از این طریق خواسته‌های خود را مطرح کنند که خواسته‌های استانی از طریق استاندار پیگیری و مطالب ملی این قشر هم به رئیس جمهور و وزرا منعکس می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان‌ جنوبی یادآور شد: سال گذشته استاندار تاکید کرد که نماینده جامعه بازنشستگان در شورای اداری استان، دغدغه بازنشستگان را مطرح کند که این موضوع موجب تغییر در رویکرد مدیران اجرایی نسبت به بازنشستگان شده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان، تأکید کرد: بازنشستگان مسئولان دستگاه‌های اجرایی را از تجربیات خود بی‌نصیب نگذارند زیرا با همتی که در این دولت و استاندار وجود دارد اگر مدیری در استان شنوای حرف بازنشستگان نبود با وی بگونه‌ای دیگر برخورد خواهد شد.

او در پایان ازبازنشستگان خواست تا تجربه های خود را در اختیار مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار دهند.

در ادامه مراسم، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در محفل بازنشستگان از محمد باقری نژاد به عنوان مدیر بازنشستگی استان قدردانی کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بخشی از مشکلات بازنشستگان استان، گفت: بخشی از این مشکلات از طریق استان و موضوعات مربوط به سطوح ملی که از اختیارات استان خارج است را به سطح ملی انعکاس خواهیم داد.

وی اظهار کرد: بازنشستگان مجاهدان عرصه تلاش و کار و کوشش هستند که همه ما مدیون جانفشانی و از خودگذشتگی آنان هستیم. بازنشستگان آیینه تمام نمای شاغلین کشور هستند که با تمام وجود کار کردند و با صرف لحظه لحظه زندگی خود توانستند مدال کوشش و تلاش را در کشور به دست بیاورند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جمله‌ یکی از بزرگان مبنی بر اینکه “اگر می‌خواهید کسی را قبل از مُردن نابود کنید امید و آرزو را از او بگیرید”، ادامه داد: اینکه امروز جامعه بازنشسته در همایش سالروز تکریم بازنشستگان شرکت و در این فرصت کوتاه برنامه‌ها و درخواست‌های خود را مطرح می‌کنند نشان از امید و پویایی در این قشر عزیز دارد.

قناعت با تأکید بر زنده و پویایی و نشاط جامعه بازنشسته استان خراسان جنوبی، تصریح کرد: این به معنا خوب بودن همه شرایط جامعه نیست البته هیچ جای دنیا هم اینگونه نیست و حتی کشورهای توسعه‌یافته وضعیت جامعه آنان وخیم‌تر و بدتر از کشورهای منطقه به ویژه ایران اسلامی است اما اینکه امید و آرزو در کشورمان وجود دارد خیلی خوب است.

وی افزود: ما از بازنشستگان درس می‌گیریم و درک می‌کنیم که سالها خالصانه و عاشقانه کار کردید و اکنون در کسوت بازنشستگی با مشکلات مختلفی مواجه هستید اما دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این قشر از جامعه دارد .

قناعت گفت: شاهد حرکت‌های جدیدی در دولت سیزدهم برای قشر بازنشسته هستیم گرچه اینها ایده‌آل نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است اما این خوبی را دارد که دیده می‌شوند و قشر فراموش شده در نگاه دولتمردان نیستند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح‌ها و موضوع‌های جدید نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت سیزدهم به بازنشستگان است، عنوان کرد: پیگیری‌هایی که در استان‌های دیگر انجام می‌دادیم از نوع توسعه‌ای بود اما در خراسان جنوبی این پیگیری‌ها از نوع زیرساختی است.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشور به «امید» نیاز داریم،گفت: اتفاق‌های خوبی در کشور در حال انجام است اما در کنار آن ضعف‌هایی هم وجود دارد، در حوزه معیشت و اقتصاد هنوز نتوانسته‌ایم کاری که در شایسته مردم است را انجام دهیم.

گفتنی است این همایش با حضور ۳۰۰ نفر از بازنشستگان و پیشکسوتان استان با تاکید بر حضور موثر آنان در جامعه و تکریم از بازنشستگان نمونه و گرامیداشت آنان در خانواده و جامعه برگزار شد و در پایان ۶ نفر از بازنشستگان نمونه دستگاه‌های اجرایی تجلیل شدند.

براساس این گزارش، خانم میترا رخشانی در محور فرهنگ و هنر؛ آقای حسین پور در محور فعالیت اجتماعی و عام المنفعه؛ آقای کاظم اولیایی پور در محور کارآفرینی و اشتغال؛ آقای محسن پویان در محور پژوهش، علوم و تحقیقات؛ آقای مومن در محور ورزش و تندرستی و آقای زنگویی در محور ایثار و فداکاری به عنوان بازنشستگان نمونه استان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.