مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قزوین خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی خدمات بیمه ای در بخش بستری/ پرداخت هزینه های درمان بیماران خاص بدون سقف

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ۲۵ ذی الحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: هزینه درمان بیماران خاص بدون سقف در بخش دارو و درمان پرداخت شده است. امسال نیز با افزایش ۵۰ درصدی خدمات بیمه برای بستری های بیمارستانی، بدون سقف این هزینه ها را پرداخت می کنیم.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان قزوین، صالح سعادتی اظهار کرد: ۲۱ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری صندوق بازنشستگان کشوری، عضو صندوق بازنشستگان استان قزوین هستند که از این تعداد حدود ۱۷ هزار نفر بازنشسته و چهار هزار نفر وظیفه بگیرند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قزوین در توضیح تسهیلات پرداختی به بازنشستگان استان گفت: در سال گذشته ۵ هزار و ۳۰۰ پرونده تسهیلات ضروری ۱۵ میلیون تومانی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان به بازنشستگان استان پرداخت شده است.

وی افزود: در سال جدید نیز طی دو مرحله تسهیلات وام ضروری با افزایش صددرصدی به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به تعداد ۸۳۰ نفر با اعتبار کل ۲۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

سعادتی تصریح کرد: تسهیلات کالاهای اقساطی تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و برای خدمات بیمه ای خودرو و آتش سوزی نیز تفاهم نامه ای با بیمه ملت منعقد شده که طی ۱۱ ماه به صورت اقساطی از حقوق بازنشستگان متقاضی کسر می شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قزوین اضافه کرد: ۷۶۷ بازنشسته با بیماری خاص در استان قزوین وجود دارد که سال گذشته هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بدون سقف بابت درمان آنها پرداخت شده است.

وی همچنین گفت: امسال نیز با افزایش ۵۰ درصدی خدمات بیمه برای بستری های بیمارستانی، بدون سقف این هزینه ها را پرداخت می کنیم.

سعادتی بیان کرد: انتخاب بازنشستگان نمونه منتخب از طریق ثبت نام اطلاعات نخبگان و بازنشستگان نمونه بود که اخیرا انجام شده که از طریق صندوق بازنشستگان کشوری و کانون های بازنشستگی استان معرفی و در ۶ محور علوم و پژوهش، فرهنگ و هنر، کارافرینی، فعالیت اجتماعی عامل المنفعه، ورزشی و تندرستی و در محور ایثار و فداکاری ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا انتخاب شدند.

به گفته مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قزوین، در سال جدید ۱۰ نفر از بازنشستگان نمونه استان از بین ۳۵ نفر معرفی شده اند.

برگزاری جشنواره های ورزشی، مسابقات رالی خانوادگی بازنشستگان و تجلیل از بازنشستگان از دیگر برنامه هایی است که در استان قزوین با هدف پاسداشت مقام بازنشستگان برگزار شده است.

تقدیر از بازنشستگان برگزیده استان

همچنین در آیین بزرگداشت ۲۵ ذی الحجه، روزخانواده و تکریم ازبازنشستگان، که با حضور صالح سعادتی، مدیراستان قزوین، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش، معاون سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کلیه روسا و اعضای کانون های بازنشستگی استان برگزار شد، از نفرات  برتر مسابقات ورزشی، نخبگان، فرهیختگان و روسای کانون های بازنشستگی با تقدیم لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.