ترابی: صندوق برای تامین نیازهای جامعه هدف خود متکی به درآمدزایی بیشتر از شرکت‌های تابعه است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، و به نقل از سایت شرکت آپاداناسرام، گردهمایی مدیران عامل شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری و معاونین مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور به منظور تعامل بیشتر و ایجاد زمینه‌های فروش محصولات تولید شده با حضور معاون اداری – مالی صندوق بازنشستگی کشوری و مشاور وزیر آموزش و پرورش در محل شرکت شیر پگاه تهران برگزار شد.
ترابی معاون اداری – مالی صندوق بازنشستگی کشوری در این مراسم با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۵۰هزار نفری مستمری بگیران این صندوق ضمن سخنانی گفت: آموزش و پرورش با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری ۶۳/۵۶ درصد از مستمری بگیران این صندوق را تشکیل می‌دهند.
وی خانواده آموزش و پرورش کشور را بزرگترین سهامدار این صندوق خواند و از معاونین آموزش و پرورش سراسر کشور خواست تا با حمایت از شرکت‌های وابسته به این صندوق ضمن بهره مندی از کالای مرغوب و با کیفیت با خرید محصولات تولیدی این شرکت‌ها در افزایش سود فروش و بهره‌مندی بیشتر جامعه هدف صندوق بازنشستگی سهیم باشند.
ترابی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سهم شرکت‌های وابسته به صندوق در میزان پرداخت مستمری‏بگیران گفت: حجم عددی تاثیر کسورات بر میزان پرداختی‌ها در سال جاری ۵/۲درصد کاهش داشته و عدد سود شرکت‌های وابسته به صندوق ۴/۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد و این بدان معنا است که میزان دریافتی‌ها از سود شرکت‌ها افزایش پیدا کرده که باید با ایجاد بازارهای جدید فروش بر حفظ و افزایش رقم مشارکت سود شرکت‌ها بیشتر تلاش کنیم.
وی با طرح موضوعاتی همچون عدم رعایت عدالت در پرداخت حقوق مستمری بگیران بازنشسته جدید و قدیم و همچنین افزایش ناگهانی بیمه‌های تکمیلی در سال‌های اخیر تصریح کرد: صندوق برای تامین نیازهای جامعه هدف خود متکی به درآمدزایی بیشتر از شرکت‌های تابعه است و آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد نقش پررنگ تری دراین خصوص دارد.
معاون اداری – مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به فضای بحران‌های اقتصادی و تحریم در کشور در سال‌های اخیر اذعان کرد: در حال حاضر شرکت‌های وابسته به صندوق با مشکل جدی فروش مواجه‌اند و با وجود تولیدات با کیفیت هنوز با حداقل ظرفیت‌های تولیدی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که برای خروج از این فضا نیازمند ایجاد بازار فروش باثباتی هستیم تا بتوانیم ظرفیت‌های تولیدی را برای دست یافتن به سوددهی بیشتر افزایش دهیم و جامعه بزرگ آموزش و پرورش در این زمینه نقش آفرین است.
گفتنی است در همین نشست مدیران عامل شرکت‌های آپاداناسرام، صنایع شیر ایران (پگاه)، محصولات لبنی صلا، تن بندرعباس، به‏ پخش، کفش ملی و پرشین گلف وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری به معرفی محصولات و خدمات خود پرداختند.