با حضور 400 بازنشسته و مدیران استانی صورت گرفت؛

برگزاری مراسم ۲۵ ذی الحجه در کرمانشاه

مراسم بزرگداشت روزخانواده و تکریم بازنشستگان ( ۲۵ ذی الحجه ) با حضور پرشور بازشستگان و مسئولین استان کرمانشاه برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه، مراسم بزرگداشت روزخانواده و تکریم بازنشستگان ( ۲۵ ذی الحجه ) با حضور پرشور بازشستگان و مسئولین استان در روز سه شنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲ و با حضور نجفی نیا مدیر استان، مدیرکل سازمان آموزش و پرورش، مدیر کل سازمان بهزیستی، مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و کلیه روسای کانونها در مجتمع اردویی آموزشی شهید باهنر با شکوه هر چه بیشتر برگزار گردید.

دراین مراسم «کاظم نجفی نیا» مدیر استان ضمن خیرمقدم به کلیه حضار محترم در خصوص روز خانواده و تکریم ازبازنشستگان و با اشاره به زحمات چندین ساله بازنشستگان که بهترین دوران طلائی عمر خود را صرف خدمت به جامعه نموده اند را قابل تقدیر دانست.

وی با اشاره به خدمات و فعالیتهای ارائه شده در سال ۱۴۰۱ و اقدامات انجام شده در سال جاری گفت: پرداخت تسهیلات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی مسابقات پنجمین جشنواره ورزشی، طرح اختیاری بیمه تکمیلی درمان با پوشش کلیه خدمات درمانی و ثبت نام از اول مراد ۱۴۰۲ و… از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه از نشست مشترک صندوق بازنشستگی با مسئولین استان خبر داد و گفت: در این نشست ها از تمامی مدیران دستگاه های اجرائی خواسته شد تا تمامی امکانات و مزایایی که برای شاغلین در نظر گرفته شده برای بازنشستگان آن دستگاه ها نیز در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: در بحث سلامت بازنشستگان امسال پنجمین دوره مسابقات ورزشی از خرداد ماه آغاز شده و تا شهریور ادامه دارد این سری از مسابقات در ۸ رشته ورزشی با حضور ۳۳۵ نفر از بازنشستگان در حال انجام می باشد.

مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه اظهار داشت: برای اولین بار مسابقات اتومبیل رانی بازنشستگان در استان برگزار شد که ۳۳ نفر از بازنشستگان به همراه خانواده در این دوره از مسابقات شرکت کردند و به نفرات اول تا سوم هدایایی داده شد.

نجفی نیا با اشاره به معیشت، سلامت و منزلت به عنوان سه دغدغه بازنشستگان استان، گفت: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یکی از دغدغه‌های بازنشستگان از سوی کانون بازنشستگان و دولت در حال پیگیری است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه و سرانجام برسد.

در این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در خصوص پاسداشت و ارج نهادن به مقام و منزلت پیشکسوتان و توجه بیشتر مسئولین به این قشر فرهیخته مطالب ارائه نمودند.

این همایش با حضور ۴۰۰ نفر از بازنشستگان و پیشکسوتان استان با تاکید بر حضور موثر آنان در جامعه و تکریم از بازنشستگان نمونه و گرامیداشت آنان در خانواده و جامعه برگزار شد و در پایان از ۵ نفر از بازنشستگان برگزیده استانی و ۲۷ نفر از نفرات برتر پنجمین جشنواره ورزشی با اهدای لوح تقدیر وهدایا تجلیل بعمل آمد.

آقای مصطفی اسد زاده در محور فرهنگ و هنر؛ آقای احمد نادری در محور فعالیت اجتماعی و عام المنفعه؛ آقای یداله چوپانی در محور پژوهش، علوم و پژهش؛ آقای سید مصطفی معینی در محور ورزش و تندرستی و خان کبری رستمی در محور ایثار و فداکاری به عنوان بازنشستگان نمونه استان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در طول مراسم موسیقی زنده و پذیرایی صورت پذیرفت و در پایان از کلیه حضار پذیرایی به عمل آمد.