مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان؛

سقف هزینه‌های بستری بازنشستگان در گیلان برداشته شد

مدیرصندوق بازنشستگی استان گیلان گفت: سقف هزینه‌های بستری بازنشستگان استان در بیمارستان‌ها برداشته شده و تسهیلات مربوط به آنان افزایش یافته است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان گیلان؛ «سجاد محمدیان» در آستانه روز خانواده و تکریم بازنشستگان در سخنرانی پیش از خطبه‌های آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه رشت افزود: مهمترین خواسته‌های بازنشستگان همسان‌سازی حقوق، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و مباحث رفاهی آنان است که امیدواریم هرچه زودتر با اقدامات ویژه دولت و مجلس، بازنشستگان استان به خواسته‌های به حق خود برسند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان گنجینه‌هایی از تجربه و نوآوری هستند، اظهار کرد: ۷۵ هزار نفر در استان زیر پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند که آموزش و پرورش با ۴۹ هزار بازنشسته به لحاظ تعداد، رتبه نخست و دانشگاه علوم پزشکی با ۱۲ هزار بازنشسته در جایگاه دوم است.

محمدیان گفت: ماهانه ۸۵۰ هزار میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان پرداخت می‌شود و علاوه بر حقوق، تسهیلات قرض الحسنه‌ برای بازنشستگان در نظر گرفته شده که سه هزار و ۲۰۰ نفر از ابتدای امسال تاکنون از آن بهره‌مند شده‌اند.

وی اضافه کرد: سقف پرداخت این تسهیلات از ۱۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است همچنین یک هزار نفر از بازنشستگان استان از تسهیلات کمک هزینه ازدواج فرزندان استفاده کرده اند.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری در گیلان، بیمه تکمیلی بازنشستگان را یکی از مهمترین مباحث این قشر عنوان کرد و گفت: ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و خانواده‌های آنان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و خبر خوب آن که بزودی بسته بیمه اختیاری ارائه می‌شود که کامل‌تر و جامع‌تر از بیمه فعلی هست.

۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.