استاندار کردستان تاکید کرد:

مطالبات بازنشستگان در اولویت دولت سیزدهم است/زمینه استفاده بازنشستگان از امکانات رفاهی دستگاه‌های مختلف فراهم شود

استاندار کردستان مطالبات و  پرداخت حق و حقوق بازنشستگان را در راس امور قرار داد و گفت: بازنشستگان مشکلات متعددی دارند که برخی از آنها از طریق مراجع ذیربط و قانونگذار در سطح کشور و برخی دیگر نیز در سطح استان پیگیری می‌شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» در آیین تجلیل از بازنشستگان کشوری استان کردستان و هجدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که در محل  سینما بهمن سنندج برگزار شد اظهار کرد: بازنشستگان فرهیخته، گنجینه‌های بی نظیر و بی بدیل جامعه هستند، امیدواریم سایه پرمهر و محبت بزرگان و پیشکسوتان همیشه برسر جامعه و خانواده‌ها مستدام باشد.

وی با بیان اینکه پیگیری مطالبات بازنشستگان جزو دغدغه و مشغله ذهنی ما ودیگر مسئولین است، افزود:  باید جامعه بازنشستگان به نحو احسن و کامل، تکریم شوند و از لحاظ برخورداری از امکانات رفاهی و حقوق و درآمد مشکلی نداشته باشند.

زارعی کوشا تاکید کرد: بایستی شرایطی فراهم شود که این قشر ارزشمند غیر از مشکلات کهولت و دوره سنی، دغدغه دیگری نداشته باشد و مسئولین ذیربط نسبت به این امر بی‌توجه نباشند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در شاخص های مختلف توجه ویژه‌ای به کردستان دارد و علاقمند به انجام کارهای بزرگ در استان است افزود: طرح مهم آبرسانی به سنندج در این دولت به بهره‌برداری رسید.

استاندار کردستان از بهره‌برداری از طرح‌های مهم و نیمه تمام چندین ساله در استان در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از این طرح‌ها، پروژه راه آهن همدان- سنندج است که پاییز امسال به بهره برداری خواهد رسید و امیدواریم زمینه خدمات بهتر برای رفاه بازنشستگان باشد.

زارعی کوشا با اشاره به بهره برداری از طرح های مهمی مانند سدهای سیازاخ و ژاوه در سال جاری، ادامه داد: استان کردستان رتبه پنجم را در ذخایر سنگ آهن دارد و برای جلوگیری از خام فروشی، زنجیره فولاد اجرا خواهد شد که زمینه اشتغال را برای هزاران نفر ایجاد می کند.

وی یادآور شد: امسال ۱۶ هزار و ۸۹۲ هکتار از اراض دیم کردستان به آبی تبدیل می شود که با آبی شدن هر هکتار، زمینه برای اشتغال یک تا سه نفر فراهم می شود.

استاندار کردستان به پیشرفت های حاصل شده در بخش های مختلف استان اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته مجموعه مرکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت سنندج راه اندازی شد که از لحاظ کیفی، بهترین مرکز پیوند مغز استخوان کشور است.

آمادگی برای پیگیری جدی پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی و جنگی بازنشستگان از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آن اشاره داشت و افزود: دغدغه شما بازنشستگان، دغدغه ما هم هست و تلاش ما باید این باشد که زمینه تکریم کامل و رفاه شما بزرگواران فراهم شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه برخی مشکلات بازنشستگان در داخل استان حل می شود و برخی هم مربوط به سیاست گذاری های کلان کشوری است، ادامه داد: در جلسه مشترک استانداران در ۲ هفته قبل، دغدغه پاداش بازنشستگان را مطرح کردم که امیدوارم برطرف شود.

وی خواستار پیگیری مسوولان مربوطه برای احیای مسافرت های بازنشستگان توسط میراث فرهنگی شد و گفت:  مجموعه های مختلف ملزم هستند که  پرداخت حقوق و پاداش بازنشستگان در اولویت‌ باشد.

استاندار کردستان از دستگاه های مختلف خواست امکانات رفاهی را در اختیار بازنشستگان دستگاه‌های دیگر قرار دهند.