اسلامیان تشریح کرد: آمادگی شرکت های صندوق برای سرمایه گذاری های مشترک خارجی

دکترمحمود اسلامیان، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست مشترک با سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران درخارج از کشور، ظرفیت های موجود هلدینگ های تخصصی صندوق بازنشستگی کشوری را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ، وی گفت: هولدینگ های صندوق تا پیش از تصدی مدیریت جدید به صورت چند رشته‌ای فعالیت می‌نموده اند اما در ساختار جدید، که در حال پیاده سازی است به صورت تخصصی تعریف شده اند.
دکتر اسلامیان، با اشاره به وجود تحریم ها و رکود بازار در سال های اخیر ، درآمد و سود سهام شرکت های صندوق را در دوسال گذشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: درآمد سود سهام شرکت های صندوق در سال ۱۳۸۶ ، ۳ هزار و سی میلیارد ریال بوده است که این رقم در پایان سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ به ترتیب به رقم ۱۵هزار و ۹۳۰میلیارد ریال و ۱۹هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال رسیده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به فرصت‌های همکاری این صندوق با سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران گفت:هولدینگ های شش گانه این صندوق برای سرمایه گذاری های مشترک خارجی و ورود تکنولوژی در حوزه های دارای مزیت در کشور و منطقه آمادگی دارند.
وی افزود: همکاری شرکت های تحت پوشش این صندوق در پروژههای سودآورخارجی بر اساس مزیت های نسبی کشورهای سرمایه پذیر نیز امکان پذیرست.
دکتر اسلامیان در این نشست به ترکیب سرمایه گذاری شرکت های صندوق بازنشستگی کشوری براساس بهای تمام شده ی اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش خالص بهای تمام شده بدون در نظرگرفتن تعدیلات تلفیقی ناشی از سرمایه‌گذاری‌های مشترک بالغ بر ۶۵،۵۸۵ میلیارد ریال است وترکیب سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس ارزش روز بدون در نظر گرفتن تعدیلات تلفیقی بالغ بر ۲۰۱,۷۴۳ میلیارد ریال است.‌