معاون وزیر نفت: کیفیت تولید شرکت‌ لوله‌سازی اهواز در سطح خوبی قرار دارد

معاون وزیر نفت گفت: شرکت لوله‌سازی اهواز به لحاظ کیفیت در سطح خوبی قرار دارد و تنها منتظر بازار و مشتری است که امیدوارم بتوانیم در آینده شاهد استفاده از ظرفیت ۱۰۰درصدی این شرکت باشیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، عباس شعری مقدم مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت، در جریان بازدید از شرکت لوله‌سازی اهواز، گفت: در برنامه توسعه در نظر داریم تلاش کنیم که دیگر تجهیزاتی از خارج کشور وارد نکنیم و حداکثر استفاده را از توانمندی‌های داخل انجام دهیم. یکی از مشکلات توانمندی‌های داخلی این است که با تأخیر و کیفیت مواجه هستیم.
معاون وزیر نفت همچنین گفت: از جمله برنامه‌هایی که داریم و سعی می‌کنیم به‌مرور انجام دهیم این است که کاری صورت بگیرد که شرکت لوله‌سازی اهواز از تمام ظرفیت خود در تولید استفاده کند.
شعری مقدم یادآور شد: خط لوله منطقه دنا، خط اتیلن مرکز استان فارس، خط پاکستان و خط لوله گاز به عراق است که در نظر داریم پروژه آنها را در اختیار لوله‌سازی اهواز قرار دهیم. خط لوله پاکستان ۵۰۰کیلومتر و خط لوله دنا نیز حدود ۵۰۰کیلومتر لوله نیاز دارد.
عبدالحسین بساق زاده، مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز نیز در این خصوص توضیح داد: گاهی دیده شده که در توانمندی شرکت لوله‌سازی اهواز، تردیدهایی ایجاد می‌شود که با این بازدید و کارنامه‌ای که این شرکت از خود ارائه داده، دیدیم که این شرکت از نظر کمیت و کیفیت در درجه بالایی قرار دارد.
وی یادآور شد: شرکت لوله‌سازی اهواز تنها منتظر گرفتن پروژه‌های عظیم است. تأمین لوله‌های خط‌های لوله ۵۶ اینچ عسلویه به ایرانشهر که حدود ۹۰۲ کیلومتر بود، پنج فاز اول تولید لوله‌های ۳۲ اینچ پارس جنوبی و خط اتیلن غرب که از پروژه‌های اخیر این شرکت بود، کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است.
بساق زاده ضمن ابراز امیدواری از پروژه‌هایی که در آینده قرار است به لوله‌سازی اهواز داده شود، گفت: امیدواریم بتوانیم این پروژه‌ها را نیز همانند سایر تولیدات به موقع تولید و تحویل دهیم.
وی افزود: تنها مشکل ما در لوله‌سازی اهواز کمبود پروژه و پرداخت نشدن مطالباتی است که باید از طریق کارفرما به ما پرداخت شود. در صورت بهبود این وضعیت، می‌توانیم انجام وظیفه مناسب‌تری را داشته باشیم.
بساق زاده یادآور شد: در صورتی که پروژه‌های مطرح شده از سوی معاون وزیر نفت به لوله‌سازی اهواز داده شود، ظرفیت تولیدمان تا حدود ۷۰ یا ۷۵ درصد می‌رسد. ظرفیت لوله‌سازی برای تولیدات لوله‌های نفت ۵۰۰ هزار تن در سال و برای لوله‌های اسپیرال ۲۲۰ هزار تن است و تا رسیدن به این سطح توانایی زیادی وجود دارد.
وی بیان کرد: مشکلی که مسئولان هم می‌دانند موضوع نقدینگی و نوع مناقصه‌هایی است که انجام می‌شود. برای اینکه مناقصات بین‌المللی تشویقاتی که از طرف کشورهای خارجی داده می‌شود و پول نقدی که در اختیار آنها است همیشه ما را به چالش می‌کشد.
مرضیه شاهدایی، مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در خلال بازدید از شرکت لوله‌سازی اهواز گفت: قطعاً تولیدات شرکت لوله‌سازی اهواز داری اهمیت زیادی هستند برای ما دارد.
شاهدایی افزود: این شرکت در متریال های مختلف تولیدات خوبی دارد و یکی از اهداف ما در این بازدید، دیدن توانمندی‌های داخلی کشور است تا بتوانیم این شرکت‌ها را در همایش IPF به شرکت‌های خارجی نیز معرفی کنیم.
شاهدایی عنوان کرد: همچنین در نظر داریم برنامه‌هایی بگذاریم که مدیران عامل شرکت‌های خارجی از توانمندی‌های شرکت‌هایمان در داخل دیدن و آنها را ترغیب به خرید از تولیدات ما کنیم.