همایش آموزشی ناظرین بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان برگزار شد

همایش آموزشی ناظرین بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خانواده آنان در تهران برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این همایش، محمدرضا ترابی معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری، با اشاره به رویداد بسیار مهم اجرائی شدن برجام و سختی هایی که کشورمان به واسطه آنها سال‌ها با آن رو به رو بوده، به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای را از الطاف الهی و همت و تلاش مجموعه دولت تدبیر و امید و درایت تیم هسته‌ای کشورمان دانست و یادآور شد: گشایش ایجاد شده، دستاوردهای بسیار مهمی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد و در این راستا صندوق بازنشستگی کشوری به جهت مسئولیتی که در حوزه‌های مختلف دارا است، تلاش دارد برای بیمه شدگان صندوق در حوزه درمان بازنشستگان و مشترکین بازنشسته اقدامات شایسته‌ای انجام دهد.
وی افزود: این امر از اولویت‌های اصلی صندوق است و ما تلاش و هدف‌گذاری خود را برای محقق شدن اهداف تعیین شده متمرکز خواهیم کرد.
ترابی افزود: در سال جاری ۹۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه تکمیلی بازنشستگان و خانواده آنها در نظر گرفته شده است، که می‌بایست ناظرین بیمه تلاش خود را برای رضایت‌مندی بازنشستگان و درست هزینه نمودن آن به کار بندند.
در ادامه این همایش، عباس رشیدی مدیرکل امور فرهنگی، اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زمان پرداخت خسارات متفرقه بیمه شدگان، متوسط زمان پرداخت کمتر از ۱۵ روز را برای ۷۳ درصد بیمه شدگان روند رو به رشدی دانسته و متذکر شد: اقدامات همه ناظرین و شرکت بیمه‌گر باید در جهت رسیدن به مرز ۹۸ درصد باشد.
وی همچنین گزارشی از بیماران خاص و هزینه‌های سنگین این دسته از افراد ارائه کرد و افزود: تلاش داریم برای بیماران خاص بسته های خاصی را به صورتی تعریف نماییم تا حتی الامکان مساعدت‌های لازم انجام شود، که این امر مستلزم فرایندی است که از طریق هیات عالی نظارت بر بیمه تهیه و اجرایی خواهد شد.
رشیدی یادآور شد: بیشترین هزینه بیماران خاص در حوزه دارو است و قریب به ۶۴ درصد هزینه این دسته از بیماران را پوشش می دهد، همچنین ۲۶ درصد هزینه بیماران خاص مربوط به خدمات بستری آنان است.

تنظیم: راحله شیخ