دکتر اسلامیان، در همایش بین المللی سفر پاک: فعالیت های گردشگری صندوق بازنشستگی کشوری توسعه می یابد

صندوق بازنشستگی کشوری برای توسعه اقتصادی کشور فعالیت های گردشگری خود را توسعه می دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری؛ محمود اسلامیان در همایش بین‌المللی سفر پاک که صبح امروز در اصفهان برگزارشد با اشاره به سهم اندک ۰.۲۴ درصدی از بازار گردشگری در دنیا افزود: این میزان در مقایسه با ظرفیت‌های گسترده ی کشور در صنعت گردشگری بسیار ناچیز است و هیچ تناسبی با ظرفیت‌های کشور ندارد که شاید دلیل آنرا می توان در کم کاری و یا سهل‌انگاری‌های انجام شده درگذشته دانست.
اسلامیان افزود: بدون شک کشورمان از ظرفیت‌های فراوانی در صنعت گردشگری برخوردارست و استفاده از آموزش‌ها و تجربه های گوناگون در گسترش این صنعت مؤثرست.

وی با اشاره به تحریم های چندین ساله ی کشور و رکود اقتصادی ناشی از آن اظهار داشت: با وجود ۷ میلیون نفر بیکار در کشور و از سویی اقتصاد وابسته به نفت می توان شرایط کنونی را با چرخش به سمت صنعت گردشگری به فرصت تبدیل کرد.

اسلامیان، تاریخ چند هزار ساله ایران را نشانه ای از ظرفیت‌های فراوان کشور در بخش گردشگری دانست و گفت: باید سهم خود را در گردشگری پیدا کنیم و امیدواریم با برخورد عقلانی که دولت فعلی در پیش گرفته گردشگری به جلو حرکت کند، چراکه گردشگری مبتنی بر عقلانیت موجب ایجاد شغل و ثروت برای همه افراد جامعه می‌شود و مزیتی است که کشور تاکنون از آن استفاده نکرده‌ است.
اسلامیان با ابراز تأسف از مغفول ماندن مزیت‌های گردشگری در ایران افزود: امروز چنین همایش بین‌المللی در شهری برگزار می‌شود که علاوه بر میراث تاریخی و فرهنگی زبانزد و مشهور جهانی‌اش با سفر یک‌ساعته به غرب و شرق آن می‌تواند دو نوع گردشگری زمستانی و کویری به جهان ارائه کند.
وی خاطر نشان کرد: باید از مسیر گردشگری برای توسعه اقتصادی گام برداریم، کشور پتانسیل چنین حرکتی را دارد و برای استفاده از این مزیت نیازمند درک و به ظهور رساندن آن هستیم.
رسول زرگرپور، استاندار اصفهان نیز در همایش بین المللی سفر پاک ، اصفهان را شهر تدین، ایثار، هنر، ذوق، پایتخت فرهنگ و تمدن و نصف جهان خواند و افزود: اصفهان برند گردشگری منطقه و کشور است و خوشحالیم که رویدادهای مهم گردشگری دراین شهر برگزار می‌شود.
استاندار اصفهان، افزود: امروز گردشگری می‌تواند در دنیای آشفته عاملی برای صلح و دوستی میان کشورها و ملت‌ها شود. در استان اصفهان نیز شرایطی بی‌بدیل و عزمی راسخ برای توسعه صنعت گردشگری وجود دارد. ما معتقدیم تمامی مولفه‌های گردشگری در اصفهان وجود دارد.
وی تأکیدکرد: امنیت، آرامش و ثبات اصلی‌ترین مؤلفه درصنعت گردشگری است و خوشبختانه استان اصفهان و کشور ایران به بهترین شکل دارای این مؤلفه هستند، از طرف دیگر جاذبه‌های طبیعی و میراثی و چشم‌نواز نیز از مؤلفه‌های اصلی صنعت گردشگری بوده که خوشبختانه استان اصفهان با دارا بودن ۲۰ هزار جاذبه طبیعی و چشم ‌نواز و بیش از یک‌ هزار و ۶۰۰ جاذبه تاریخی، ۶ جاذبه ثبت شده در یونسکو و بیش از ۹۰ منطقه گردشگری بهترین شرایط را در این صنعت داراست .
جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان برگزاری همایش سفر پاک در اصفهان را حکیمانه خواند و گفت: این همایش گردشگری را برای حمل و نقل و حمل و نقل را برای گردشگری تقویت خواهد کرد.
وی با یادآوری اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۰۶ میلادی افزود: امسال نیز اصفهان در عرصه صنایع دستی ثبت جهانی شد و به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوست که وظیفه و مأموریت ما را در این شهر به مراتب سنگین‌تر خواهد کرد.