طرح جدید صندوق بازنشستگی کشوری برای افزایش سرمایه بازنشستگان

معاون صندوق بازنشستگی کشوری از اجرایی شدن طرحی خبر داد که براساس آن سرمایه بازنشستگان دولت با خرید سهام افزایش می یابد .
دکتر محمود شهشهانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه این طرح هنوز در مراحل مقدماتی قرار دارد تاکید کرد : در این طرح بخشی از سرمایه گذاری ها قرار است از محل دریافتی بازنشستگان و بقیه نیز از محل سود سالانه شرکت های صنعتی و تولیدی متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری تامین شود
وی اولویت نخست سرمایه گذاری برای خرید سهام را بازارهای سرمایه و پولی دانست و گفت : درصورت اجرایی شدن این طرح ، کسب رضایت بازنشستگان برای سرمایه گذاری و خرید سهام الزامی است.
شهشهانی همچنین تعداد شرکت های اقتصادی و تولیدی متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری را ۱۸۷شرکت دانست و افزود : این صندوق هم اکنون امکان تصمیم گیری برای ۱۲۱شرکت را ندارد.
وی علاوه بر نداشتن مزیت اقتصادی برخی شرکت های تولیدی، محدود بودن میزان سهام را از مهمترین دلایلی برشمرد که صندوق بازنشستگی نمی تواند برای انها تصمیم گیری کند .
شهشهانی با بیان اینکه برخی شرکت هایی که مزیت اقتصادی ندارند از محل پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده است افزود : صندوق تلاش می کند بزودی با فروش و واگذاری این شرکت ها منابع مالی انها را در بخش های نافع و سودده از جمله انرژی سرمایه گذاری کند .
وی معاوضه و یا توسعه واحدهایی را که صندوق بازنشستگی کشوری سهام ناچیزی از انها دارد از مهمترین رویکردهای این صندوق در سال ۹۵ دانست.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری درامد شرکت های تحت پوشش این صندوق را ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ دانست و گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ۹۳ با ۳۰ درصد افزایش روبرو شده است.
وی تاکید کرد : با اصلاح سبد سرمایه گذاری ها سالانه ده درصد به میزان درامدهای سازمان افزایش می یابد.