نخستین آزاد راه بتنی کشور به همت مهندسان ایرانی ساخته می‌شود

با حمایت و سرمایه گذاری مشترک وزرات راه و شهرسازی و شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا: نخستین آزاد راه بتنی کشور به همت مهندسان ایرانی ساخته می‌شود

نخستین آزادراه بتنی ایران با بهره‌گیری از شش باند رفت و برگشت با حمایت و سرمایه‌گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا احداث می‌شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر احمدرضا نیک‌کار اصفهانی، مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا، با اعلام این خبر گفت: نخستین آزادراه بتنی ایران با بهره مندی از شش باند رفت و برگشت و به طول ۱۰۵ کیلومتر احداث و آزاد راه کنار گذر شرق اصفهان و کریدور جنوب به شمال کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.
نیک‌کار اصفهانی با اشاره به اینکه با بهره گیری از این آزادراه فاصله تهران به شیراز دو ساعت و نیم و فاصله تهران به اصفهان یک ساعت کوتاه تر می شود، اظهار کرد: احداث این بزرگراه موجب کاهش بار ترافیکی در شهرها شده و موجب می‌شود تا رانندگانی که مقصدشان اصفهان یا شیراز است بدون نیاز به ورود به شهرهای یزد و کرمان مسیر خود را طی نمایند.
وی ادامه داد: حدود ۶۳ کیلومتر از این آزادراه تا مقصد اصفهان ظرف مدت حداکثر دو سال اجرا شده است.
نیک کار اصفهانی با بیان اینکه احداث این آزادراه به دلیل کوتاه تر شدن مسیرها موجب کاهش هزینه سوخت می شود، گفت: همچنین به دلیل درگیر کردن کارخانه های سیمان موجب بهبود فضای اقتصادی کشور می‌شود.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا همچنین یادآور شد: در این پروژه، برنامه های جانبی جهت راه اندازی انبارهای عمومی و مراکز تعمیرات و ارائه خدمات به ماشین آلات سنگین در نظر گرفته شده است.
گفتنی است، آزادراه های بتنی بر خلاف آزادراه هایی که با آسفالت ساخته می‌شوند، از مقاومت بتن و در نتیجه تحمل فشار بیشتر، سازگاری با محیط زیست، عدم تجزیه سنگ دانه‌ها، چسبندگی خوب و مقاومت حرارتی بالا برخور بوده و دچار عارضه ترک خوردگی نخواهند شد.