بیش از ۱.۵ میلیون سالمند تحت پوشش نهادهای حمایتی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت شش میلیونی سالمندان کشور تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی ربیعی روز یکشنبه، در دومین روز همایش «فرآیند قانون‌گذاری؛ الزامات و راهکارها» و در جمع منتخبان مجلس دهم گفت: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت عدالت و توسعه اجتماعی است و این وزارتخانه برای سالمندان برنامه دارد. در این دولت شورای سالمندی فعال شده و با برنامه‌های در پیش گرفته شده بیش از ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت شش میلیونی سالمندان کشور تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتند.
به گفته وی، زنان تنهای سالمند مشکل آینده کشورمان هستند، چرا که در حال حاضر بحث تجرد زنان زیاد شده است و طبیعتاً آنها در آینده با سبک زندگی مجرد زندگی می‌کنند که باید برای آنها فکری شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای مقابله با فقر بیش از ۱۱ میلیون نفر را بیمه درمان کردیم افزود: غالب اینها از حاشیه‌نشین‌ها و کارگران غیررسمی بودند که بیمه درمان شدند.
وی یادآور شد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دارای بخش ها و شوراهای برجسته و مهمی است که از این میان می توان به چهار شورای رفاه، اشتغال، بیمه درمانی و هیات امنای صندوق های اجتماعی اشاره کرد که در این شوراها مسائلی همچون آسیب های اجتماعی، فقر، بیکاری و شرایط آتی صندوق های اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از منتخبان مجلس دهم خواست تا فراکسیون‌های اشتغال،‌ معلولان، آسیب‌های اجتماعی و کارگری را تشکیل دهند که قطعاً می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها کمک کننده باشد.
ربیعی تاکید کرد: باید برای فقرزدایی به دنبال سیاستی جهت شاد کردن روستاها و محله‌ها و رشد فراگیر مناطق باشیم. در حال حاضر پدیده جهانی رشد بدون اشتغال در دنیا ایجاد شده است که ما نیز این پدیده را تجربه می‌کنیم که باید شرایطی فراهم شود تا این موضوع اصلاح شود.
وی در پایان با تأکید بر تعیین لزوم سیاست‌هایی برای اینکه صندوق‌ها روی پای خود بایستند گفت: اعتقاد دارم نقادی می‌تواند به دولت کمک کند و دولت و مجلس در کنار یکدیگر با تبعیت از رهبری و با رویکرد عقلانیت و فقرپوشی می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.