همایش مدیران صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد

همایش مدیران ستادی و استانی صندوق بازنشستگی کشوری ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه جاری با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران ستادی و استانی صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این همایش دو روزه، با تاکید بر دریافت نظرات کارشناسی جهت ارائه خدمت بهتر به بازنشستگان عزیز، اظهار داشت: سال ۹۴ سال بسیار سختی در اقتصاد کشور بود، چراکه اتکاء اقتصاد ایران به نفت است که سال گذشته با کاهش شدید مواجه بود؛ متاسفانه ما در چند دهه گذشته نتوانستیم از این مزیت استفاده کنیم. در واقع، نوسانات نفت، موجب بالا و پایین رفتن درآمد و معیشت جمعیت ۸۰ میلیونی کشور شد.
اسلامیان با اشاره به سودآور شدن شرکت های صندوق بازنشستگی گفت: سود شرکت ها در سال ۹۲ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بود که این عدد در سال ۹۳ به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در سال گذشته به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.
به گفت اسلامیان، تخصصی شدن هلدینگ ها و هم افزایی و استفاده از مدیران پاکدست و توانمند در افزایش سودآوری این شرکت ها نقش بسزایی داشته است.
نعمت الله ایزدی، رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز در سخنانی، با اشاره به کارکرد خانه های امید بازنشستگان گفت: فلسفه وجودی خانه های امید یا مهر سابق خوب و ارزشمند بوده است و تلاش شده تا به عنوان محلی برای پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان استفاده شود.
ایزدی با بیان اینکه در این زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات لازم صورت نگرفته است، گفت: بخشی از خدمات و آموزش های مورد نیاز به بازنشستگان عزیز در خانه های امید انجام می شود که باید با ارائه امکانات لازم و با هزینه کم این خدمات را گسترش داده و ارتقا دهیم.
وی تلاش در جهت حفظ سلامتی و شادابی بازنشستگان با انجام فعالیت های بهداشتی، ورزشی و فرهنگی و همچنین ارائه خدمات درمان عمومی را از جمله کارکردهای خانه امید بازنشستگان عنوان کرد.
ایزدی همچنین از تشکیل شورای نظارت بر خانه های امید نیز خبر داد و گفت: این شورا هر ماه، دو جلسه تشکیل می دهد و در قدم اول، به دنبال تدوین آیین نامه جدید برای خانه های امید است تا این خانه ها از قوانین و قواعد یکسان پیروی کنند.
بهروز انتظاری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم های صندوق بازنشستگی کشوری نیز در ادامه این همایش، گفت: خدمات غیرحاکمیتی صندوق به دفاتر پیشخوان دولت سپرده می شود و این دفاتر در حال آماده سازی زیرساخت های لازم در این زمینه هستند. امیدواریم ابتدای تیرماه امسال، خدمات صندوق از طریق دفاتر پیشخوان ارائه شود.
به گفته وی، کارت منزلت بازنشستگان از جمله خدماتی خواهد بود که در دفاتر پیشخوان به عزیزان بازنشسته ارائه خواهد شد.
انتظاری با اشاره به تدوین و تهیه چارت سازمانی صندوق بازنشستگی اظهار داشت: این کار طی قردادی به مجری طرح سپرده شده و تاکنون ۷۰ درصد از کار پیش رفته است. در ابتدا نیاز بود تا وضعیت صندوق به خوبی بررسی و شناسایی شود؛ بنابراین مطالعات بسیار گسترده و خوبی آغاز شد و با ۴۰ نفر از مدیران و کارشناسان صندوق مصاحبه های عمیقی صورت گرفت.
در این همایش، مدیران استانی صندوق نیز بر تقویت ساختار استان ها و اصلاح عنوان نمایندگی، خرید و تجهیز ساختمان صندوق بازنشستگی استان ها، انجام تغییرات همسو با بهره وری، پرداختن به اولویت های بازنشستگان، نگاه جدی به خدمات رفاهی و سایر مسائلی که در استان ها وجود دارد، تاکید کردند.