مشارکت میتسوبیشی ژاپن در پروژه قطار سریع السیر تهران به مشهد

مسیر تهران- مشهد ۳ ساعته می شود

با نهایی شدن مذاکرات سرمایه گذاری و مشارکت شرکت میتسوبیشی ژاپن در پروژه قطار سریع السیر تهران به مشهد، مسافران حرم رضوی (ع) پس از سه ساعت به مقصد می رسند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به دنبال اجرای مصوبه هیأت دولت در مورد اجرای پروژه ساخت و تکمیل آزادراه شرق سپاهان، دومین پروژه ملی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا با مشارکت شرکت میتسوبیشی ژاپن در مرحله نهایی مذاکرات قرار گرفت.
دکتر احمدرضا نیک کار اصفهانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا با تأکید بر رسالت این شرکت در زمینه تأمین زیر ساخت های صنعت حمل و نقل و گردشگری کشور، گفت: پس از ابلاغ مصوبه هیأت وزیران و اجرایی شدن پروژه ساخت آزادراه شرق سپاهان، به عنوان کریدور جنوب به شمال کشور، دومین پروژه ملی این شرکت در زمینه راه اندازی قطار سریع السیر تهران- مشهد در مراحل نهایی مذاکرات قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آتیه صبا با اشاره به اینکه راه اندازی این قطار سریع السیر با هدف انجام سفری راحت، مطمئن و سریع به مشهد مقدس، همواره یک آرزوی ملی بوده است، اظهار داشت: پس از مذاکرات متعدد با شرکت میتسوبیشی ژاپن، پروژه راه اندازی قطار پرسرعت تهران به مشهد با مشارکت شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و میتسوبیشی اجرایی خواهد شد و بالاخره این آرزوی دیرینه محقق خواهد شد.
نیک کار اصفهانی، در ادامه تصریح کرد: با اجرای این پروژه ملی، امکان تردد قطار سریع السیر تهران- مشهد با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، در مسافتی به طول۸۰۰ کیلومتر فراهم خواهد شد و زائران عزیز بارگاه رضوی می توانند ظرف مدت کمتر از سه ساعت به مقصد برسند.
وی با اشاره به اینکه فاینانس این پروژه ۱۲ ساله است، یادآور شد: با راه اندازی این قطار سریع، نه تنها امکان سفری راحت برای مسافران فراهم می شود، بلکه در هزینه های مصرف سوخت نیز به طور چشمگیری صرفه جویی خواهد شد.