۴۲۲ میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت هستند

سرشماری های جهانی از مبتلایان به بیماری دیابت، نشان می دهد که آمار مبتلایان به این بیماری در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۴۲۲ میلیون نفر رسیده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، ازآنجایی که امروزه بیماری دیابت به طور چشمگیری در جهان درحال افزایش است، سازمان بهداشت جهانی اقدامات ضروری و مورد نیاز برای توقف افزایش این بیماری در جهان در نظر گرفته است.
سازمان بهداشت جهانی در آخرین آمار خود اعلام کرده است که درحال حاضر، ۴۲۲ میلیون نفر در جهان از بیماری دیابت رنج می برند؛ این یعنی از هر ۱۱ نفر، یک نفر دچار این بیماری هستند.
این گزارش حاکی است، بیش از ۳.۷ میلیون نفر مرگ و میر ناشی از دیابت و فشار خون بالا در جهان ثبت شده است که ۱.۵ میلیون نفر مرگ و میر آن به دلیل دیابت است. بیش از ۸۰ درصداز این میزان مرگ و میر ناشی از دیابت، در کشورهای با درآمد کم یا متوسط اتفاق می افتد.
بیماری دیابت می تواند در بسیاری ازنقاط بدن منجر به عوارض متفاوتی شده و افزایش خطر ابتلا به مرگ زودرس را در پی داشته باشد که از آن جمله می توان به حمله قلبی، سکته، کوری، نارسایی کلیه و قطع عضو در اندام تحتانی اشاره کرد.
از اقدامات کلیدی برای پیشگیری و کنترل بیماری دیابت می توان به خوردن غذای سالم، فعالیت بدنی مناسب، جلوگیری از افزایش وزن بیش از حد، کنترل قندخون و پیروی از توصیه های پزشکی اشاره کرد.

تهیه: اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل
ترجمه: فریبا بهزاد