آتیه صبا و Enso group تفاهم نامه همکاری امضا کردند

طی یک نشست کاری شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا با شرکت بین المللیEnso group چهار تفاهم نامه همکاری امضا کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از آتیه صبا، در این نشست که با حضور دکتر احمدرضا نیک کار اصفهانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و وینی کومار مالو مدیرعامل شرکت Enso group برگزار شد، چهار تفاهم‌نامه مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های «خرید و اجاره هواپیما»، «مشارکت در پروژه ساخت و تکمیل آزادراه شرق سپاهان»، «ساخت مرکز تجارت بین الملل نفت ایران» و «ایجاد تاسیسات بندری در جزیره قشم» به امضا طرفین رسید.
علاوه بر موارد فوق، ایجاد یک شرکت مشترک جهت شناخت و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران به شرکت Enso در راستای استفاده از پناسیل های آن شرکت در اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی در ایران، مورد توافق دوشرکت قرار گرفت.
گفتنی است شرکت Enso group یکی از بزرگترین شرکتهای بین المللی در هند است که در سال ۲۰۰۵فعالیت خود را با سرمایه گذاری دراجرای پروژه های نفتی و گازی آغاز کرد و پس از یک دهه فعالیت اکنون توانسته است در بخش های مختلف انرژی، بهداشت و درمان، فناوری های نو، املاک و مستغلات به فعالیت بپردازد.

این شرکت درحال حاضر دارای ۱۰شرکت های تابعه بزرگ است و اجرای پروژه های مختلف را درکشورهای کانادا، لندن، روسیه ، استرالیا، گرجستان، نیجریه و سنگاپور در دست اقدام دارد. این شرکت دارنده ۵۶۰۰کیلومتر مربع زمین گازی در روسیه، معادن سنگ آهن، مس و روی در آفریقای جنوبی بوده و بزرگترین شرکت ارتباطات راه دور و بزرگترین مرکز پزشکی ودرمانی در هند متعلق به این گروه است.

ساخت بزرگترین شرکت طلای دنیا با همکاری شرکت چاینا گلد به ارزش ۸۱میلیارد دلار، ایجاد تفریحی ترین جزیره دنیا با سرمایه گذاری مشترک کشورهند، روسیه و چین به ارزش ۲۵ میلیارد دلار، ساخت مترو Gurgaonدر بخش تجاری دهلی ازجمله پروژه های در دست اقدام Enso group است.

عکس: سایت شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا