کشورهای برتر جهان در زمینه کارآفرینی زنان مشخص شدند

شاخص کارآفرینی زنان در سال ۲۰۱۵ در ۷۷ کشور مورد بررسی قرارگرفته است که این تعداد نسبت به سال ۲۰۱۴، ۳۰ کشور بیشتر است؛ چارچوب های تئوری آن براساس اندازه گیری محیط کارآفرینی، آرمان-های فردی و شاخص های دیگری است که از صفر تا ۱۰۰ نمره گذاری شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، براساس آمارها و گزارش‏های منتشر شده در زمینه کشورهای برتر جهان در حوزه کارآفرینی زنان، آمریکا با امتیاز ۸۲.۹ در جایگاه نخست جهان و استرالیا با کسب امتیاز ۷۴.۸ دومین کشور جهان را در این زمینه به خود اختصاص داده‏اند.
براساس این گزارش‏ها، در همین سال بریتانیا، دانمارک و هلند با قرار گرفتن در میان پنج کشور برتر جهان جایگزین کشورهای سوئد، فرانسه و آلمان شده اند. کوچکترین تغییر در شاخص های کارآفرینی می تواند رتبه این کشورها را در کنار دیگر کشورهای اروپایی که دارای رتبه برتر در زمینه کارآفرینی زنان هستند، جابجا کند.
ایالات متحده آمریکا با ۸۲.۹، استرالیا ۷۴.۸، بریتانیا ۷۰.۶، دانمارک ۶۹.۷، هلند ۶۹.۳، فرانسه ۶۸.۸، ایسلند ۶۸.۰، سوئد ۶۶.۷، فنلاند ۶۶.۴ و نروژ با ۶۶.۳ امتیاز، ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه کارآفرینان زنان درسال ۲۰۱۵ هستند.
از سوی دیگر، ۴۷ کشور از ۷۷ کشور برتر جهان، همچنان امتیازی کمتر از ۵۰ دارند که باید به دنبال تغییرات قابل توجه برای کاهش موانع در مسیر کارآفرینی زنان باشند.
تغییر در رتبه بندی کشورهای جهان در زمینه کارآفرینی زنان، نشان می دهد که بیشترکشورهای آمریکای لاتین نظیرکلمبیا، پرو، ونزوئلا و پاناما در مقایسه با سال ۲۰۱۴، کاهش رتبه را تجربه کرده اند و شیلی با کسب امتیاز ۶۳.۵، جایگاه پانزدهم جهان را کسب کرده است.

تهیه: اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل
ترجمه: فریبا بهزاد