قرارداد ساخت و تکمیل آزادراه شرق سپاهان امضا شد

در پی ابلاغ مصوبه هیات وزیران در اردیبهشت ماه سال جاری، قراداد ساخت و تکمیل آزادراه شرق سپاهان هفته گذشته، به امضای دکتر عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی و دکتر احمدرضا نیک کار اصفهانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا رسید.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، با امضای قرارداد ساخت و تکمیل آزادراه شرق سپاهان بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، انتظار ۱۲ ساله برای ساخت و تکمیل این آزادراه به پایان رسیده و قرار است تا براساس پیش بینی های صورت گرفته آیین کلنگ زنی این پروژه ظرف دو هفته آینده برگزار شود.
قرار است، این مراسم با حضور وزیران راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و جمعی از مدیران شهری استان اصفهان برگزار شود.
احمدرضا نیک کار اصفهانی، مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا در این رابطه اظهار داشت: آزاد راه کنار گذر شرق اصفهان، کریدور جنوب به شمال کشور را به یکدیگر متصل می کند. با بهره گیری از این آزادراه فاصله تهران به شیراز دو ساعت و فاصله تهران به اصفهان یک ساعت کوتاهتر می شود.
وی یادآور شد: احداث این آزادراه علاوه بر اینکه به کاهش بار ترافیکی در شهرها کمک می کند، باعث می شود تا مسافرانی که تنها مقصدشان شهرهای اصفهان یا شیراز است بدون ورود به شهرهای دیگر مسیر خود را طی کنند.
براساس این تفاهم نامه، ساخت و تکمیل آزادراه کنار گذر شرق اصفهان در دو فازِ اجرایی به طول ۶۳ کیلومتر به صورت مشارکتی توسط شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا با سهم ۷۰ درصد و وزارت راه و شهرسازی با سهم مشارکت ۳۰ درصد، اجرایی شده و در نهایت بهره برداری از آن به مدت ۱۰ سال به شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا واگذار گردد.
احداث این آزادراه به دلیل کوتاه تر شدن مسیرها، موجب کاهش هزینه های سوخت و به دلیل ساخت آن با بتن به جای آسفالت و در نتیجه درگیر شدن کارخانه های سیمان، موجب بهبود فضای اقتصادی کشور می گردد. همچنین در این پروژه، علاوه بر اجرای برنامه های جانبی جهت راه اندازی انبارهای عمومی و مراکز تعمیرات و ارائه خدمات به ماشین آلات سنگین، برای حداقل ۵۰۰ نفر از مهندسین و تکنسین های حوزه راه و شهرسازی و خدمات مرتبط با آن، اشتغال ایجاد خواهد شد.