به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی انجام شد؛

تجلیل از بازنشسته آزاده و جانباز استان کهگیلویه وبویراحمد

از بازنشسته آزاده وجانباز استان کهگیلویه وبویر احمد به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی تجلیل و قدردانی شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کهگیلویه و بویر احمد، روز پنج شنبه ۲۶ مرداد ماه  با حضور مدیر صندوق بازنشستگی استان و کارمندان مدیریت و کانون های بازنشستگی از «احمد حسن زاده» بازنشسته آزاده و جانباز به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافزار به میهن اسلامی تجلیل و قدردانی شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کهگیلویه و بویر احمد در این مراسم،  ۲۶ مردادماه سال ۶۹ سالروز ورود آزادگان سرافراز به خاک ایران اسلامی را یک روز تاریخی و فرصتی مغتنم برای مرور رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های کسانی دانست که در زمین دشمن علی‌رغم تحمل سخت‌ترین شکنجه‌ها، اسارت را به بند کشیدند و جلوه‌ای ماندگار از صبر و استقامت را به نمایش گذاشتند تا برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی بیافزایند.

«محمد تقی جلیلی بهابادی» گفت: آزادگانی که دیروز رنج و غم را مومنانه، اسارت را صبورانه و سخت‌ترین  شکنجه‌ها را تحمل کردند و تنها با تأسی از سیره‌ی اهل‌بیت علیهم‌السلام جان‌شان را صیقل، روح‌شان را تطهیر و آلام‌شان را تسکین بخشیدند، امروز نیز خود و یاران و هم‌سنگران صدیق و همیشگی‌شان با وجودی مملو از ولایت‌مداری، عشق و ایثار به نظام مقدس جمهوری اسلامی، امکان حرکت پرشتاب در مسیر قله‌ی آرمان‌های امام راحل (ره)، شهدا و رهبری معظم انقلاب(مدظله‌العالی) را ان‌شاءالله در پیشرفت انقلاب تحقق خواهند بخشید.

وی در ادامه افزود: دوران اسارت فرصتی بود برای بازشناختن خویشتن خویش و تمرین بندگی و درباختن خواست ها و خواسته های این جهانی در خواست ها و خواسته های خداوندی و چه درخشان و ارجمند سرمایه ای است که آدمی خواسته های خود را در تقدیر و تدبیر خداوندی ببازد و در نهایت به تماشا نشیند و ببیند که خواست ها و خواسته های خداوندی چقدر به سعادت و خوشبختی آدمی نزدیکتر بوده و هست.

جلیلی افزود: این دوران تامل و تعمق و استواری، دوران تمرین توکل، صبر، ایمان و درنهایت درک مقام زیبای رضای خداوندی است. رضایتی که هردو سوی رضایت را به همراه دارد: رضای خداوند از بنده ی خویش و رضای بنده از ربوبیت و تدبیر و تقدیر خداوندی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از بازنشسته های استان ۲۰۵۹ نفر جانباز و ۱۲۴ نفر آزاده می باشند، وظیفه همه مسئولان را خدمت رسانی به ایثارگران و خانواده شهدا دانست و گفت: ما خود را سرباز این خانواده‌ها می‌دانیم و باید قدر خانواده شهدا و ایثارگر را بدانیم.

در ادامه احمد حسن زاده بازنشسته آزاده و ایثار به بیان خاطرات خود در دوران اسارت و جنگ پرداخت.

در پایان این دیدار نیز از بازنشسته آزاده و جانباز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.