به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی؛

از دو بازنشسته آزاده سرفراز هرمزگانی تجلیل شد

با حضور مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان در سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی از مقام شامخ آزادگان،جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان هرمزگان، به مناسبت ۲۶ مرادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی «محسن دوادی» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان به اتفاق «محسن خاکی نهاد» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با حضور در منزل «خلیل آشفته» بازنشسته آزاده و جانباز دفاع مقدس و «خلیل تنیده»، ایثارگر و پیشکسوت رسانه، از مجاهدت های خالصانه این یادگاران گرانقدر سال های دفاع مقدس جداگانه دیدار و تجلیل کردند.

«محسن دوادی» ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان، جانبازان و آزادگان سرفراز گفت: آزادگان با رمز پیروزی و از خودگذشتگی در نوک نشان افتخار مقاومت قرار گرفتند و این همان رمزی بود که اول انقلاب با آن به پیروزی رسیدیم.

دوادی افزود: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما به فراموشی سپرده نشود هیچ قدرتی توان تجاوز و تعدی به این مرز و بوم را نخواهد داشت.

وی همچنین یکی از رسالت‌های خبرنگاران را مطالبه گری و پیگیری مطالبات عنوان کرد و تجلیل از بازنشستگان و ایثارگران را از افتخارات صندوق بازنشستگی کشوری دانست.

«محسن خاکی نهاد» نیز با اشاره به سختی هایی که آزادگان در دوران اسارت کشیده اند، گفت: شهدای عزیز، جانبازان و آزادگان سرافراز حق زیادی بر گردن تمامی مردم و مسئولین دارند و هر تلاشی که مسئولین انجام دهند، ذره ای از زحمات این عزیزان را جبران نخواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگی استانداری هرمزگان افزود: امروز هم جوانان ما در سنگرهای مختلف از جان و مال خود برای ایران اسلامی هزینه می‌کنند و مکرر شاهد مقاومت در برابر جنگ ترکیبی دشمن هستیم.

رئیس شورای فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه پل ارتباط با دنیا رسانه‌ها هستند افزود: رسانه در جامعه جایگاه والایی دارد و انقلاب اسلامی را می‌توان از طریق رسانه به دنیا صادر کرد.

در این دیدار، خلیل آشفته آزاده سرافراز و بازنشسته صندوق بازنشستگی به ذکر خاطرات و آموزه‌های شیرین و درس آموز از دوران دفاع مقدس و اسارت خود در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق پرداخت.

خلیل آشفته جانباز چهل و پنج درصدی دفاع مقدس به مدت هشت سال و شش ماه در اسارت رژیم بعث عراق بود. ایشان در چندین عملیات غرور افرین از جمله عملیات؛ طریق القدس ، فتح المبین، بیت المقدس، عملیات آزادسازی بوستان، سوسنگرد و تنگه چزابه حضور داشته است.

وی در تاریخ هجدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در مرحله دوم عملیات بیت المقدس مجروح و به اسارت دشمن درآمد. وی از کارمندان دادگستری است که پایان سال ۸۷ به افتخار بازنشستگی‌ نائل آمد.

گفتنی است: “خلیل تنیده” پیشکسوت رسانه‌ای و ایثارگر سرافراز دوران دفاع مقدس و برادر شهید و از پیشکسوتان رسانه‌ای استان، فعالیت های رسانه ای متعددی از جمله روزنامه ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی را در کارنامه دارد که سال گذشته به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

در پایان این دیدارها با اهدای لوح سپاس و شاخه گل، از صبر و استقامت و مقام شامخ این یادگاران دفاع مقدس تجلیل شد.