افزایش سقف تسهیلات خرید کالای ایرانی به ۱۰ میلیون تومان

در جلسه ای که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد، جزئیات افزایش تسهیلات طرح کارت اعتباری خرید کالای با دوام ایرانی اصلاح شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از مهر، در جلسه‏ ای که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با حضور تولیدکنندگان و نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزایش تسهیلات طرح کارت اعتباری خرید کالای با دوام ایرانی اصلاح و سقف این تسهیلات به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.
براساس اصلاحات صورت گرفته در این نشست، سقف تسهیلات کارت اعتباری خرید کالای ایرانی از شش میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت، اما مدت بازپرداخت این تسهیلات همچنان ۲۴ ماه با سود ۱۲ درصد باقی ماند.
همچنین مشمولان دریافت کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، از سه گروهِ بازنشستگان، فرهنگیان و مشمولان سازمان تأمین اجتماعی به هفت گروه افزایش یافته است. براساس تصمیمات جدید، اعضای کمیته امداد، کارکنان ثبت احوال، بنیاد شهید و قوه قضائیه نیز از این پس می توانند اقدام به تهیه کارت اعتباری خرید کالای ایرانی نمایند.
در این نشست همچنین مقرر شده است با تعامل بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدت اعتبار استفاده از این کارت ها از سه ماه به شش ماه افزایش یابد که در صورت قطعی شدن آن، اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.