تاسیس شعبه دانشگاه طراحی کفش ونتو ایتالیا در ایران

با همکاری شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و دانشگاه پلی تکنیک کفش ونتو ایتالیا، دانشکده طراحی کیف و کفش در ایران تاسیس می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در نشست مشترک مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و آدلفو اورسو مدیرعامل شرکت خدمات بین المللی ایتالیا(IWS) قرار شد تا شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و دانشگاه پلی تکنیک کفش ونتو ایتالیا در زمینه تاسیس دانشکده طراحی کیف و کفش در ایران با یکدیگر همکاری نمایند.
در این نشست دکتر احمدرضا نیک کاراصفهانی، مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری، با اشاره به ظرفیت های گروه صنعتی کفش ملی در زمینه تولید و عرضه کیف و کفش گفت: برای تولید محصولاتی متناسب با سلایق و نیازهای جامعه امروز، بحث آموزش اهمیت ویژه ای دارد.
نیک کار اصفهانی سپس افزود: یکی از ضعف های موجود در زمینه تولید کیف و کفش، ضعف آموزشی است و متاسفانه تولیدکنندگان کفش، فاقد آموزش های لازم در زمینه طراحی و تولید کفش های مدرن و با کیفیت عالی هستند.
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم با آموزش، استاندارهای تولید کیف و کفش را افزایش دهیم، گفت: برای انجام این کار مقدمات تاسیس یکی از شعب دانشگاه پلی تکنیک کفش ونتو ایتالیا در ایران، توسط شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا فراهم شده و ساختمانی نیز برای آموزش تولیدکنندگان درنظر گرفته شده است که ظرف مدت دو ماه آینده قابل بهره برداری خواهد بود.
نیک کار اصفهانی، به تلاش برای جذب مشتریان جدید و دستیابی به موفقیت های بیشتر در بازار رقابتی موجود اشاره و بیان کرد: ما به دنبال تقویت و احیای برند کفش ملی هستیم و این یکی از مهمترین اهداف پیش روی هلدینگ آتیه صبا و گروه کفش ملی است. در صددیم دوباره محصولات آن به سبد خرید خانواده های ایرانی بازگردد.
مدیرعامل شرکت آتیه صبا بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته کشوری را مشتریان بالقوه کفش ملی دانست و افزود: این جمعیت به همراه قشر عظیم جوانان کشور، جمعیت قابل توجهی برای استفاده از محصولات کفش ملی محسوب می شوند؛ این در حالی است که فروش آنلاین محصولات کفش ملی نیز از طرح های در دست اقدام جهت دستیابی به مشتریان بیشتر و بازار گسترده تر است.
نیک کار اصفهانی با بیان اینکه گروه کفش ملی، در حال حاضر حدود ۲۴۰ شعبه در سراسر کشور دارد، اظهار داشت: این عدد نشان دهنده ظرفیت و دارایی قابل توجهی است که متاسفانه به دلیل مشکلات ناشی از وقوع جنگ و تحریم در ایران، تاکنون به خوبی استفاده نشده است.
آدلفو اورسو مدیرعامل شرکت خدمات بین المللی ایتالیا نیز در این نشست به طرح های پیشنهادی این شرکت و انجام مقدمات تاسیس دانشکده طراحی کیف و کفش در ایران اشاره کرد و گفت: برنامه راهبردی برای تولید و فروش محصولات کیف و کفش تدوین شده است و متخصصین ایتالیایی می توانند به زودی به ایران سفر کرده و براساس برنامه زمان بندی پیشنهادی، با همکاری متخصصان ایرانی مرحله به مرحله فعالیت خود را اجرایی نمایند.
وی اضافه کرد: در این طرح پیشنهادی، تاسیس دانشکده و آموزش تولیدکنندگان و فعالان صنعت تولید کیف و کفش، فروش آنلاین محصولات و سرمایه گذاری مشترک با برندهای کیف و کفش ایتالیایی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
اورسو به اعلام آمادگی مدیرعامل دانشگاه پلی تکنیک کفش ونتوی ایتالیا برای تاسیس یکی از شعب این دانشگاه در ایران اشاره کرد و گفت: طبق پیش بینی انجام شده، ظرف یک ماه آینده مدیرعامل این دانشگاه، برای امضای قرارداد با شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به ایران سفر خواهد کرد.
همچینن در این نشست شرکت تجارت الکترونیک پیشگامان توسعه آتیه صبا، برای فروش ویژه و آنلاین محصولات تولیدی کفش ملی جهت ادامه مذاکرات به عنوان نماینده هلدینگ آتیه صبا معرفی شد.