سیاست جدید هلدینگ انرژی؛ حرکت در جهت تولید انرژی های نو و تجدیدپذیر

ایجاد نیروگاه های جدید فسیلی در کشور و حرکت در جهت تولید انرژی های نو و تجدید پذیر از جمله سیاست های هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر علیرضا برادران، مدیرعامل هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری ضمن بازدید از نیروگاه حرارتی تبریز تاکید کرد: ایجاد نیروگاه های جدید فسیلی در کشور و حرکت در جهت تولید انرژی های نو و تجدید پذیر از جمله سیاست های هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری است.
برادران همچنین افزود: با وجود همه مشکلات ناشی از دوران گذشته در صندوق، این هلدینگ مصمم است تا ضمن احداث نیروگاه های اندیمشک و بندرعباس و رفع معضلات نیروگاه تبریز، سهم خود را در حوزه نیروگاهی کشور افزایش دهد.
برادران تاکید کرد: نیروگاه حرارتی تبریز با ظرفیت ۸۴۰ مگاوات باید به عنوان الگوی موفق در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.
وی یادآور شد: با توجه به اقدامات موفق مهندسین و کارکنان ایرانی در انجام تعمیرات اساسی واحد یکم بخار نیروگاه حرارتی تبریز که با صرف هزینه و زمان کمتری صورت گرفت، این نیروگاه می تواند به عنوان یک مدل خوب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، در سطح استانی و ملی مطرح شود.
مدیرعامل هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری اعتقاد به توان داخلی را به عنوان یکی از محورهای مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد که تحقق آن در نیروگاه تبریز به خوبی تجلی یافته است.
برادران همچنین تاکید کرد: هلدینگ انرژی برای بروزرسانی تجهیزات نیروگاه تبریز و افزایش توان تولیدی این نیروگاه که موجب آسایش مردم استان آذربایجان شرقی و افزایش بازدهی سرمایه های در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری می شود، مصمم است.