همایش «صندوق های بازنشستگی، تنگناها و راهکارها» آبان امسال برگزار می شود

همایش «صندوق های بازنشستگی، تنگناها و راهکارها» به همت موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی و موسسه سیاست پژوهی صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری، ۱۸ آبان ماه امسال برگزار می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، همایش یک روزه «صندوق های بازنشستگی، تنگناها و راهکارها» در چهار محور اقتصاد کلان و صندوق های بازنشستگی، حکمرانی و نظارت، مباحث آکچوئری و بیمه ای و همچنین سرمایه گذاری و صندوق های بازنشستگی ۱۸ آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.
قرار است تا مسائل و چالش های صندوق های بازنشستگی در قالب این چهار محور، ارائه و بررسی شود. از همین رو، در محور «اقتصاد کلان و صندوق های بازنشستگی»، موضوعاتی مانند تأثیر متغیرهای کلان اقتصادی بر پایداری صندوق های بازنشستگی، بودجه دولت و مالیه صندوق های بازنشستگی، تأثیر رونق و رکود بخش های مختلف اقتصادی بر منابع و مصارف صندوق های بازنشستگی و نقش صندوق های بازنشستگی در راستای دستیابی به اهداف توسعه، به بحث گذاشته خواهد شد.
در محور دوم این همایش یعنی «حکمرانی و نظارت» نیز مسائلی چون ضرورت ها و الزامات نهاد تنظیم گر(رگولاتور) در حوزه صندوق های بازنشستگی، ابعاد و ویژگی های نهاد تنظیم گر در حوزه صندوق های بازنشستگی، ساز و کار اجرای دستورالعمل حکمرانی خوب در صندوق های بیمه ای و بازنشستگی، استانداردهای گزارشات ارزیابی آکچوئری و نظام حسابداری در صندوق های بازنشستگی، حکمرانی خوب در صندوق های بازنشستگی و توسعه پایدار و چالش های قوانین و مقررات مغایر با اصول بیمه ای، بررسی می شود.
محور سوم این همایش با عنوان «مباحث اکچوئری و بیمه ای» به موضوعات مختلف از جمله سازو کار و مسیر انجام اصلاحات پارامتریک و ساختاری در صندوق های بازنشستگی، امکان سنجی انجام اصلاحات در صندوق های بازنشستگی در ایران، استانداردهای محاسبات اکچوئری در صندوق های بازنشستگی، سازوکارهای صیانت از اصول بیمه ای در برابر وضع قوانین مغایر با اصول آکچوئری و سنجش بهره وری در صندوق های بازنشستگی اختصاص دارد.
الزامات سرمایه گذاری در صندوق های بازنشستگی در شرایط اقتصادی توسعه نیافته، بازخوانی تجارب سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی در کشورهای دیگر، سیاستگذاری و نظارت بر تخصیص بهینه سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی، آسیب شناسی سرمایه گذاری در صندوق های بازنشستگی در کشورهای در حال توسعه، شناسایی الزامات خروج از تصدی گری صندوق های بازنشستگی و امکان سنجی انجام سرمایه گذاری های فراملی در صندوق های بازنشستگی نیز از جمله موضوعات مهم و قابل طرح در چهارمین محور همایش یعنی «سرمایه گذاری و صندوق های بازنشستگی»، خواهد بود.
اساتید، پژوهشگران و علاقه مندان می توانند چکیده مقالات خود را در چهار محور تعیین شده تا ۱۴ مهرماه و متن کامل مقالات را تا ۲۵ مهرماه ۹۵ از طریق پست الکترونیک دبیرخانه همایش به نشانی info@ssor.ir ارسال نمایند.