طی مراسمی؛

مراسم اهدای احکام اعضای شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مدیریت خراسان رضوی برگزار شد

آئین تحویل ابلاغ اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر صندوق بازنشستگی استان خراسان رضوی باحضور معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خراسان رضوی، با عنایت به لزوم اجرای دقیق امر به معروف و نهی از منکر در سطح دستگاه های اجرایی استان و تاکید استاندار و امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان خراسان رضوی بر این موضوع، آئین تحویل ابلاغ اعضای جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر صندوق بازنشستگی کشوری -مدیریت استان خراسان رضوی- باحضور معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، برگزار شد.

درابتدای این آئین، «عفت بیگم حسینی» سرپرست صندوق بازنشستگی خراسان رضوی گفت: تشویق و ترغیب دستگاه های اجرایی به تشکیل این شورا و واگذاری این مسئولیت به مسئولین دستگاه های موصوف، امری خطیر است که در صورت رعایت کامل ضوابط و مقررات آن؛ امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح رویه ها و حرکت به سمت جلو، بسیار کارساز و کاربردی خواهد بود؛ بنابراین ابتدا می بایست ضمن شناسایی شاخصه های منکر و معروف دستگاه ، این تکلیف را از خود شروع نمود تا بتوان آن را در سطح جامعه به درستی هرچه تمام تر اجرا کرد.

وی گفت: در مهرماه سال جاری بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان آموزش‌وپرورش بازنشسته شده و باتوجه‌به لزوم برقراری حقوق بازنشستگان، صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان رضوی پیگیر ارسال پرونده آن‌ها از اداره کل آموزش‌وپرورش است.

وی افزود: دراین‌خصوص دوره آموزشی و بازنگری قوانین و مقررات بازنشستگی برای کارشناسان و کارشناس مسئولان امور اداری و مالی کلیه نواحی و شهرستان‌های اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در خردادماه برگزار شد و با تأکید بر دستورالعمل‌ها، شیوه درست ارسال پرونده بازنشستگان آموزش داده شد تا از بروز مشکل در فرایند برقراری حقوق جلوگیری شود.

«قاسم باغبان» معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان نیز ضمن تشکر از همکاری های مدیریت بازنشستگی خراسان رضوی با ستاد ذیربط اذعان داشت: از سال ۱۳۹۴ قانون و دستورالعمل رسمی برای تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصویب و در سراسر کشور با تشکیل ستادهای مربوطه اجرا شد.

وی در ادامه گفت: هدف و ماموریت این ستاد این است که با شناخت منکرات و معروفات در تمام شئون جامعه و در دستگاه های اجرایی نسبت به رفع منکرات و نیز تشویق به انجام معروفات توسط آحاد جامعه اقدام شود.

معاون اجتماعی ستاد همچنین ابراز داشت: همکاری دستگاه های اجرایی با ستاد و برگزاری دوره آموزشی مجازی و حضوری با استفاده از اساتید کاربلد آن حوزه باعث آشنایی و شناخت بیشتر مردم با مفاهیم امربه معروف و نهی از منکر خواهد شد.

باغبان در تشریح اقدامات ستاد ذیربط بیان داشت: مقرر شده است دستگاه های اجرایی استان به منظور شناسایی منکرات و معروفات حوزه خود در سال ۱۴۰۲نسبت به تقویت معروفات و حذف منکرات در سیستم اجرایی خود اقدام نمایند.

در خاتمه ابلاغ کلیه اعضای شورای امربه معروف و نهی از منکر صندوق مدیریت بازنشستگی کشوری-مدیریت استان خراسان رضوی به ایشان تقدیم شد.