دولت افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان را ادامه می دهد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تلاش دولت تدبیر و امید تغییر کارکرد صندوق های بازنشستگی از کارپرداز صرف، به نهادی بیمه ای برای تامین زندگی اجتماعی بازنشستگان بوده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر علی ربیعی در یازدهمین همایش نکوداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در تالار وحدت تهران، اظهار داشت: در گذشته صندوق های بازنشستگی تنها دریافت کسورات و پرداخت حقوق بازنشستگان را انجام می دادند و به یک کارپرداز صرف تبدیل شده بودند که دولت تدبیر و امید تلاش کرد تا با تغییر این کارکرد، صندوق ها را به سوی نهادهایی بیمه ای برای بهبود زندگی اجتماعی بازنشستگان تغییر دهد.
ربیعی گفت: تا پیش از دولت یازدهم، قدرت خرید بازنشستگان کشوری ۶۷ درصد کاهش یافته بود که به همین دلیل، دولت سیاست های چندگانه ای را برای برطرف کردن این مشکلات دنبال کرد.
وی تصریح کرد: افزایش حقوق بازنشستگان با هدف کاهش فاصله حقوق های دریافتی میان بازنشستگان با شاغلین در تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری دنبال شد. همچنین موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز در سال های اخیر با جدیت پیگیری شده است و دولت به دنبال تحت پوشش قرار دادن تمام افراد جامعه است.
ربیعی افزود: در بخش بیمه تکمیلی با وجود مشکلات مالی، دولت مشارکت کرده و تلاش دارد تا این مشارکت را توسعه دهد. همچنین سیاست افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان دنبال شده و در سال های آینده نیز در برنامه دولت قرار دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تاکید کرد: برنامه های سالمندی و بازنشستگی در کنار هم و به صورت تلفیقی دنبال می شود و به زودی با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، سیاست های مشترکی در این زمینه اجرا می شود.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور