در دومین نشست پرسش و پاسخ استان کردستان مطرح شد؛

صندوق بازنشستگی با همراهی سایر دستگاه‌ها پیگیر مشکلات بازنشستگان است

 در راستای بهره مندی از نظرات و پیشنهادات و همچنین ایجاد هم افزایی و همفکری بیشتر با بازنشستگان، دومین جلسه پرسش و پاسخ با حضور مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان  برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، در این جلسه که در سالن آمفی تئاتر خانه امید بازنشستگان شهرستان سنندج و به مدت ۲ ساعت برگزار شد، در ابتدا نظرات و مطالبات بازنشستگان در بخش های مختلف مطرح شد و بازنشستگان بیشترین دغدغه خود را بحث معیشت و اجرای همسان سازی حقوق مطرح و درخواست پیگیری داشتند.

در ادامه تعدادی از بازنشستگان حاضر در جلسه به نمایندگی مطالبات جدی خودشان را از جمله “همسان سازی ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز، رفع تبعیض در همسان سازی حقوق بازنشستگان دستگاه‌های مختلف، واریز بدون تأخیر کسورات حقوق بازنشستگی، گنجاندن موضوع متناسب سازی در برنامه هفتم، افزایش سالیانه حقوق براساس نرخ واقعی تورم، اجرای کامل ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری توسط دستگاه های اجرایی، اجرای ماده۱۱۲ برنامه ششم در خصوص مناطق عملیاتی و…” بیان نمودند.

«محمد احمدی» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان نیز ضمن شنیدن درخواست ها و مطالبات بازنشستگان حاضر در این نشست و توضیحاتی در خصوص وضعیت و خدمات صندوق گفت: ما نیز در کنار شما پیگیر این دغدغه ها و مطالبات هستیم اما صندوق بازنشستگی تا زمان ابلاغ قوانین مربوطه و تأمین اعتبار موردنیاز از طرف مراجع ذیصلاح، عملاً در شرایطی نیست که بتواند کلیه مشکلات و مطالبات را در اسرع وقت رفع نماید.

وی افزود: اما تمام تلاش خود را دارد که بتواند با کمک و همکاری سایر دستگاه های ذیربط مسائل را حل و فصل نماید. لذا بازنشستگان عزیز و همه ما باید از کانال های درست و ارگان های قانون گذار این مسائل را پیگیری و دنبال نماییم.

وی در ادامه به سوالات مطرح شده بازنشستگان در حوزه های مختلف ازجمله بیمه تکمیلی درمان، امور فنی، خدمات فرهنگی و اجتماعی، وام ضروری و… پاسخ داد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان در پایان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: از این عزیزان نیز می خواهیم صدای بازنشستگان باشند و دغدغه بازنشستگان را دغدغه خود بدانند چون این عزیزان بر گردن همه ما حق دارند و جهت آبادانی و پیشرفت کشور عمر و جوانی خود را گذاشته اند.