درخشش جدید شرکت هواپیمایی آسمان در میان شرکت های هواپیمایی

شرکت هواپیمایی آسمان از بین ۱۴ شرکت داخلی موفق به کسب مقام اول در تعداد پرواز، ساعت پرواز و مسافر حمل شده در ایران شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،حسین علایی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی کشور”آسمان” با بیان اینکه این شرکت هواپیمایی در سال گذشته ۳۷ هزار و ۲۴۴ ساعت پرواز و ۲۵ هزار و ۶۹۷ سورتی پرواز داشت، افزود: این شرکت هشت هزار ساعت پرواز بیش تر از هواپیمایی جمهوری اسلامی و یازده هزار ساعت بیشتر از هواپیمایی ماهان در مسیرهای داخلی به اقصی نقاط کشور داشته است.
وی، انجام پنج هزار و ۵۰۰ سورتی پرواز بیش از هواپیمایی جمهوری اسلامی و پنج هزار سورتی بیش تر از هواپیمایی ماهان را عملکرد مطلوب این شرکت عنوان کرد.
علایی ادامه داد: دو میلیون و ۳۳۶ هزار و ۶۳۴ مسافر در مسیرهای داخلی شبکه پرواز کشور توسط این شرکت هواپیمایی جابه‌جا شده‌اند.
وی با اشاره به ظرفیت صندلی‌های شرکت “آسمان” ، که بیشترین آنها زیر ۱۰۰ صندلی است، این رقم جابه‌جایی مسافران را در مقایسه با سایر شرکت‌ها که دارای هواپیماهای با ظرفیت صندلی بیشتر هستند، ارزشی راهبردی برای هواپیمایی آسمان خواند.
مدیر عامل شرکت خدمات هوایی کشور، ضریب اشغال صندلی در ناوگان آسمان را ۸۷.۴ درصد عنوان کرد و گفت: این ضریب ایده آل ظرفیت در محاسبه درآمد و هزینه یک ساعت پرواز بر اساس مدل‌های جهانی است.