عصر دیروز (سه شنبه) و به مناسبت هفته دولت انجام شد؛

برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور “سیدصولت مرتضوی”/پاسخگویی مدیرکل بازنشستگی استان تهران به بازنشستگان

میز خدمت و ارتباطات مردمی معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته دولت با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر روز گذشته (سه شنبه) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر تهران برپا شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی در سخنانی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جمع نمازگزاران این مسجد با گرامیداشت یاد شهدای دولت خصوصاً شهید رجایی و باهنر گفت: این شهدا زندگی خود را خالصانه وقف خدمت به مردم و تعالی نظام اسلامی کردند.

وزیر کار با بیان اینکه شهادت پاداش خدمت و اخلاص ایشان بود، افزود: ۱۷ هزار شهید ترور گواه دشمنی و کینه استکبار علیه حقانیت انقلاب اسلامی است.
مرتضوی هفته دولت را فرصتی برای تبیین و تشریح دستاوردهای دولت دانست و اظهار داشت: خدمات صادقانه فرزندان ملت ایران برای توسعه و آبادانی باید به خوبی در راستای جهاد تبیین برای مردم بازگو شود.
وی نرخ امید به زندگی را در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۵۲ تا ۵۴ سال عنوان کرد و گفت: امروز به برکت خدمات جمهوری اسلامی نرخ امید به زندگی به ۷۸ سال رسیده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: سیاست‌های کلان ارتقای سلامت عمومی در جمهوری اسلامی ایران سبب شد تا خدمات درمانی و بیمارستانی در دورترین نقاط در دسترس مردم قرار گیرد.
مرتضوی به تشریح وضعیت اقتصادی کشور در ابتدای شروع به کار دولت مردمی پرداخت و گفت: نرخ بیکاری در انتهای دهه ۹۰ بیش از ۱۲ درصد بوده و رشد اقتصادی نیز ۷ دهم درصد بود.
وی افزود: صادرات نفتی به حداقل رسیده بود و بدهی کلان دولت به بانک مرکزی و هزینه‌کرد از صندوق‌های بازنشستگی کشور را در تورّمی بی‌سابقه قرار داد.
وزیر رفاه با بیان اینکه در ابتدای دولت ۴۰۰ همت کسری بودجه سال ۱۴۰۰ بود، گفت: حدود ۷۰۰ همت صدور اوراق خزانه و مازاد برداشت از بانک‌های مختلف نیز صورت گرفته بود.
مرتضوی بیان کرد: با تدبیر دولت مردمی و راهبری ریاست محترم جمهوری توانستیم این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم و به صادرات بیش از یک و نیم‌‌ میلیون بشکه نفت برسیم.
وی با تأکید بر اینکه سیاست عزت، حکمت و مصلحت به بهترین شکل پیش رفت، گفت: تنش‌زدایی از سیاست خارجی سبب عضویت جمهوری اسلامی ایران در مجموعه شانگهای و نیز عضویت در مجموعه اقتصادی بریکس شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در آینده همراه شدن با ارز رایج بریکس قدرت اقتصادی غرب را به چالش می‌کشد، افزود: امروز در تمام معادلات سیاسی جهان نقش جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد است.
مرتضوی با اشاره به ایجاد بیش از یک‌میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱، گفت: در مسیر پیش‌روی اشتغال‌آفرینی در کشور، نقش مهارت‌آموزی و تقویت دانش کاربردی جوانان مورد توجه است.
وی حل مشکلات معیشتی مردم را دغدغه و اولویت روزانه رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: ایران اسلامی ظرفیت‌های متنوعی همچون سرمایه‌های انسانی خلاق و توانمند دارد که باید از آن استفاده کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اربعین نماد عزت و همدلی در جهان اسلام است و حضور میلیون‌ها نفر زائر در کربلای معلی این مهم را به خوبی نشان می‌دهد.

گفتنی است، «مرتضی قدرتی پور» مدیرکل بازنشستگی استان تهران به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کشوری با حضور در میز ارتباط مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (طرح ملی خدمت میدانی شهید سپهد حاج قاسم سلیمانی) به سوالات و مطالبات بازنشستگان و سایر مراجعه کنندگان پاسخ داد.