فعالیت ۵۰ کانون بازنشستگی در آذربایجان شرقی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۵۰ کانون بازنشستگان کشوری در این استان خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، بهروز قاسمی اظهار داشت: شورای موقت ۵۰ کانون بازنشستگی در آذربایجان شرقی تشکیل شده و یک نفر از این استان نیز به عنوان عضو هیات موسس شورای عالی کانون‌های بازنشستگی کشور انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه در سطح استان ۶۶ هزار بازنشسته کشوری تحت پوشش قرار دارند، گفت: ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر از محل حقوق بازنشستگانی که فوت کرده اند، حقوق دریافت می کنند.
قاسمی با اشاره به افتتاح چهارمین خانه امید استان همزمان با ۲۵ ذی الحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: چهارمین خانه امید ویژه بازنشستگان کشوری در استان آذربایجان‌شرقی و در شهرستان میانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است.
وی ادامه داد: در خانه‌های امید استان آذربایجان‌شرقی خدماتی مانند ویزیت رایگان پزشک، آموزش کامپیوتر برای استفاده از سایت صندوق و خدمات اینترنتی، آموزش حفظ و تلاوت قرآن، شب شعر، حافظ‌خوانی، روانشناسی خانواده، و خدمات ورزشی به بازنشستگان ارائه می‌شود. همچنین جلسات منظم ماهانه با روسای کانون‌های بازنشستگی استان نیز در محل خانه امید برگزار می‌شود.
قاسمی افزود: مدیریت صندوق بازنشستگی در آذربایجان شرقی با همکاری شبکه بهداشت مرند، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش کنترل دیابت و فشار خون و چربی خون کرده و آزمایش‌های قند خون، فشار خون، تست ورزش و نوار قلب را برای بازنشستگان مرندی انجام می دهد.
وی همچنین تاکید کرد: شناسایی افرادی که به‌طور همزمان از چند صندوق بازنشستگی مستمری دریافت می‌کنند، از اولویت های مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در استان آذربایجان شرقی است که این امر تا پایان سال جاری محقق می‌شود.

خبرنگار: مینا شیروانی