حفظ نیروی کارصندوق های بازنشستگی در رکود اقتصادی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: صندوق های بازنشستگی در زمان رکود اقتصادی نیروی کار خود را حفظ کردند و به سمت شفافیت گام برداشتند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی ربیعی، در آئین افتتاح کارخانه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان، اظهار داشت: صندوق های بازنشستگی در اقتصاد دنیا و در برخی از کشورها حدود ۱۸۰ درصد از سهم GDP یا تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می دهند و نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارند. اما در ایران سهم صندوق ها شاید به ۲۵ درصد هم نرسد.
ربیعی تاکید کرد: خوشبختانه صندوق های بازنشستگی در دوران رکود، نیروی کار را حفظ کردند و باعث نشدند تا به بیکاری دامن زده شود. ضمن اینکه این صندوق ها در این دوران به سمت شفافیت گام برداشتند.
وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات صندوق های بازنشستگی در کشور، گفت: در سال های اخیر، با برچسب ها و جملات نامناسبی به این صندوق ها حمله شد؛ این در حالی است که صندوق ها در خدمت به کشور و در مسیر توسعه ملی حرکت می کنند.
ربیعی وی با بیان اینکه بیشترین تعداد صندوق ها زیر پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، گفت: این وزارتخانه برنامه بین المللی کردن صندوق ها را در دستور کار خود دارد و در چند روز آینده این طرح در جمهوری آذربایجان اجرایی می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه روح اقتصاد مقاومتی با صندوق ها محقق می شود، گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد تا چنانچه سایر زیرساخت ها آماده باشد، قدرت انقباضی خود را در حوزه صندوق های بازنشستگی اجرا کند.
وی تاکید کرد: با حمایت از صندوق های بازنشستگی و ذیل اقتصاد مقاومتی، می توان اقتصاد پویا و توسعه در کشور را دنبال کرد.
وی با بیان اینکه اصفهان استانی است که هم سانتریفیوژ و هم صنعت و تولید در آن به چرخش درمی آید، گفت: ذوب‌آهن امروز به یک نوستالژی صنعتی برای ایران تبدیل شده است. بهره‌برداری از خط تولید ریل ملی، تنها بهره‌برداری از یک قطعه فولادی نیست، بلکه تحقق کارآمدی و دانش‌افزایی در بخش صنعت و تولید کشور است.
ربیعی یادآور شد: امروز با غیرت کارکنان ذوب آهن اصفهان، تعداد اندکی از قطعات مورد نیاز، از خارج کشور وارد می شود و بخش اعظمی از قطعات با همت و توان داخلی تولید می شود.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید جریان اقتصادی را به ریل درست هدایت کرده است. خوشبختانه دیگر سوزن بانانِ ناشی، قطار توسعه کشور را به بن بست نمی برند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان اصفهان را نماد دو چرخش مهم دانست و افزود: در این استان، هم چرخ سانتریفیوژها و هم صنعت در حال چرخش است.