انعقاد قرارداد بیمه عمر بازنشستگان ۵۵ دستگاه اجرایی زنجان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری زنجان از انعقاد قرارداد بیمه عمر بازنشستگان ۵۵ دستگاه اجرایی در این استان خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، میرهادی موسوی، ضمن اعلام این مطلب، گفت: قرارداد بیمه عمر بازنشستگان و شاغلان ۵۵ دستگاه اجرایی منعقد و ارسال شده است.
موسوی با تاکید بر اینکه توجه خاص مسوولان و به‌ویژه قانونگذاران به موضوع چالش‌ها و دغدغه‌های صندوق‌های بازنشستگی در هنگام بررسی و تصویب قانون برنامه ششم توسعه یک ضرورت است، گفت: وضعیت نگران‌کننده منابع و مصارف صندوق بازنشستگی زنجان در نشست با نمایندگان این استان، مورد بررسی قرار گرفته و از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، خواسته شده در هنگام بررسی و تصویب قوانین مختلف، به این چالش‌ها توجه کنند.
وی بیان داشت: صندوق بازنشستگی زنجان ۱۵ هزار و ۴۵۴ بازنشسته کشوری را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۷۷ درصد مرد و ۲۳ درصد زن هستند.
موسوی همچنین اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون جلسات ماهانه با کانون‌های بازنشستگی استان برگزار و مشکلات آن ها بررسی شده است.
وی ادامه داد: برای مجمع عالی کانون‌ها، نماینده استان انتخاب و معرفی شده است و یکی از اعضای مجمع عالی کانون‌‌های بازنشستگی کشوری، از بازنشستگان زنجان است.
موسوی گفت: دوره‌های آموزشی برای ۱۳۰ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی با هدف معرفی قوانین و مقررات پرداخت مستقیم مستمری برگزار شده و استان زنجان جزء اولین استان‌ها در پرداخت مستقیم حقوق به بازنشستگان بود.
موسوی یادآور شد: در بهار امسال در نشستی با معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و استاندار زنجان، مشکلات و وضعیت صندوق بازنشستگی استان بررسی و تشریح شد.
وی افزود: در خانه امید زنجان، پزشک برای ویزیت رایگان بازنشستگان و خانواده‌هایشان مستقر است.

خبرنگار: مینا شیروانی