با حضور مدیر استان گیلان؛

جلسه پرسش و پاسخ با بازنشستگان گیلانی برگزار شد

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان گفت: جلسه پرسش و پاسخ با بازنشستگان عزیز کشوری با حضور روسای کانون های بازنشستگی کشوری استان و آقای صفرزاده مشاور امور درمان، آقای کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستان های رشت، خمام، شفت و خشکبیجار در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه سیزدهم شهریور در محل خانه امید رشت برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان گیلان، «سجاد محمدیان» در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری در دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مدیر عامل محترم صندوق، مطالبات مراکز طرف قرارداد جبران هزینه خسارت درمان پرداخت شده تا مراجعین محترم بدون هیچ مشکلی بتوانند از خدمات این مراکز استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: عزیزانی که در طرح اختیاری بیمه تکمیلی ثبت نام کرده اند، از اول شهریور هزینه های خسارت درمان ایشان پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان با اشاره به وام های ضروری صندوق بیان کرد: تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی در سال ۱۴۰۱ به حساب بیش از ۲۰ هزار نفر از بازنشستگان و موظفین گیلانی واریز شد که با حمایت های آقای دکتر ترکی، با افزایش صد در صدی به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ تاکنون طی سه مرحله به ۵ هزار نفر از عزیزانی که واجد شرایط این وام بوده اند پرداخت شده است.

محمدیان تصریح کرد: وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی از طریق درگاه الکترونیکی صندوق قابل ثبت نام بوده و ماهانه بر اساس اولویت به حساب پذیرفته شدگان واریز می شود.

محمدیان همچنین با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی وام ازدواج فرزندان بازنشسته در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۳۵ میلیون تومان، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار نفر از بازنشستگان گیلانی متقاضی این وام هستند که برخی از این ثبت نامی ها با نقص مدارک  همراه بوده که باید با مراجعه مجدد به لینک ثبت نام، اصلاحات مورد نیاز را انجام دهند تا در لیست دریافت این وام قرار گیرند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان اضافه کرد: با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از طرف مدیرکل دفتر امور استان ها، سرکار خانم محمد صادق، جلسات پرسش و پاسخ با هدف پاسخگویی چهره به چهره به سوالات بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری و بهره مندی از نظرات و پیشنهادات این عزیزان در سراسر کشور تدارک دیده شده که تداوم این جلسات نقش مهمی در همسویی خدمات صندوق با نیازهای جامعه هدف دارد.

در ادامه این نشست بازنشستگان محترم ضمن دریافت پاسخ سئوالات و اطلاع یافتن از خدمات ارائه شده صندوق، خواستار تحقق مهمترین مطالبات خود از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلین، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص بیمه‌ی کارآمد، قانون ۱۲۵ مدیریت خدمات کشوری در خصوص افزایش حقوق برابر با نرخ تورم و پرداخت معوقات احکام همسان سازی سال ۹۹ شدند.