دارایی های صندوق های بازنشستگی درجهان افزایش یافته است

مجموع دارایی های بزرگترین صندوق های بازنشستگی طی ۱۰ سال گذشته، ۲۷ درصد رشد یافته است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از بانک جهانی، مجموع دارایی های بزرگترین صندوق های بازنشستگی طی ۱۰ سال گذشته، ۲۷ درصد رشد یافته است. مجموع این دارایی ها تنها در سال ۲۰۱۴ در مقایسه با سال قبل از آن، بیش از سه درصد افزایش نشان می دهد.
از سوی دیگر، صندوق های بازنشستگی، ۴۳ درصد از دارایی های بازنشستگی در جهان را به خود اختصاص داده اند.
گزارش بانک جهانی نشان می دهد که در سال ۲۰۱۴ میلادی، مجموع دارایی های صندوق های بازنشستگی در طرح مزایای مشخص (DB) 67 درصد محاسبه شده که این میزان نسبت به پنج سال قبل از آن، کاهش چشمگیری داشته است. همچنین دارایی های صندوق های بازنشستگی در طرح مشارکت معین (DC) نیز پنج درصد رشد دارد، درحالیکه افزایش دارایی هایی صندوق های ذخیره بیش از یک درصد محاسبه شده است. همچنین دارایی های صندوق های دارای طرح های ترکیبی نیز بیش از دو درصد کاهش یافته است.
محاسبه دارایی های ۳۰۰ صندوق بازنشستگی در جهان در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ میلادی، نشان می دهد، ارزش این دارایی ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه در این دو سال به ترتیب، ۳.۰۵۶ و ۳.۷۰۰ میلیارد دلار آمریکا، در منطقه اروپا به ترتیب ۳.۱۰۳ و ۴.۳۷۹ میلیارد دلار آمریکا، در منطقه آمریکای شمالی ۴.۵۹۳ و ۶.۶۳۵ میلیارد دلار آمریکا و در سایر مناطق نیز در سال ۲۰۰۹، ۵۲۹ میلیارد دلار آمریکا و در سال ۲۰۱۴، حدود ۶۴۷ میلیارد دلار آمریکا بوده است.
همچنین رشد منطقه ای در فاصله پنج سال مورد بررسی، در قاره آسیا و اقیانوسیه ۳.۹ درصد، اروپا ۷.۱ درصد، آمریکای شمالی ۷.۶ درصد، جهانی ۶.۴ درصد و سایرمناطق ۴.۱ درصد است که منطقه آمریکای شمالی دارای بالاترین نرخ رشد بوده است.

تهیه و ترجمه: فریبا بهزاد