کسب ۴۴ نشان سلامت و استاندارد توسط هلدینگ صنایع غذایی

مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این هلدینگ ۴۴ نشان سلامت، ایمنی و استاندارد از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد کسب کرده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی رومی در اولین همایش تخصصی “امنیت غذا؛ سلامت و توسعه” در مجتمع فرهنگی تلاش اظهار داشت: هلدینگ تخصصی صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری همسو با سیاست های دولت و با هدف حفظ سلامت و امنیت غذایی تشکیل شده و از بدو ایجاد تاکنون در همین راستا هم افزایی بالایی از خود نشان داده است.
وی با بیان اینکه هلدینگ تخصصی صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری، حلقه زنجیره غذایی، سلامت و استاندارد را با هدف امنیت غذایی تشکیل داده است، ادامه داد: این هلدینگ، سیاست شفاف سازی اقتصادی و انضباط مالی را به دور از آفت های رانتی سرلوحه کار خود قرار داده است.
رومی با اشاره به اینکه ۱۱ شرکتِ این هلدینگ در سال گذشته از زیان دهی خارج شده اند، بیان داشت: این هلدینگ ۴۰ شرکت تولیدی، دامپروری، بازرگانی و فروش، سرمایه گذاری و بورس و حمل و نقل دارد که در خدمت محصولات غذایی با کیفیت و سلامت محور است.
وی به تعاملات بین المللی این هلدینگ و برقراری ارتباط با ۵۳ شرکت معتبر جهانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این هلدینگ با تشکیل تیم های تخصصی و رصد دقیق تحولات و اتفاقات بین المللی و حضور در بازارهای صادراتی جدید، بستر مناسبی برای رقابت و رشد اقتصادی فراهم آورده است.
رومی گفت: مهمترین دستاورد هلدینگ تخصصی صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری، افزایش نیافتن قیمت محصولات لبنی و ارتقاء سلامت به عنوان اصلی ترین شاخصه “امنیت غذایی” است.
وی بابیان اینکه طبق اعلام بانک مرکزی با هدفمندی یارانه ها، مصرف لبنیات ۴۲ درصد در کشور کاهش یافته است، ادامه داد: دولت بایستی با اختصاص یارانه به دامداران و صنایع غذایی لبنی، فرهنگ مصرف لبنیات را در کشور ارتقا دهد.
رومی با بیان اینکه هم اکنون توزیع شیر در مدارس برای ۱۲ میلیون دانش آموز قطع شده است، تاکید کرد: دولت بایستی بخشی از بودجه درمانی را به پیشگیری قبل از درمان یعنی به مصرف لبنیات و شیر در مدارس اختصاص دهد.

خبرنگار: مینا شیروانی
عکاس: راحله شیخ