در راستای بهره مندی از آرای نخبگان در حوزه بازنشستگی؛

سومین نشست پرسش و پاسخ مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه با صاحب نظران برگزار شد

در راستای بهره مندی از نظرات و پیشنهادات نخبگان و فرهیختگان و در جهت رفع مشکلات ذینفعان، سومین جلسه پرسش و پاسخ مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه با حضور تعدادی از بازنشستگان کشوری و مدیر شرکت آتیه سازان حافظ برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کرمانشاه، « کاظم نجفی نیا» در ابتدای این نشست گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مدیرعامل صندوق بازنشستگی و از آغاز امسال تاکنون مبلغ ۲۳۵۰ میلیارد تومان بابت مطالبات به مراکز درمانی و طرح جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان کشوری پرداخت شده است که از این مبلغ فقط یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان در چند روز اخیر پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: با پرداخت این مبالغ عملا تمامی مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت کارگزار طرح جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان تا این تاریخ پرداخت شده است.

نجفی نیا گفت: عزیزانی که در طرح اختیاری بیمه تکمیلی ثبت نام کرده اند، از اول شهریور هزینه های خسارت درمان ایشان پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه با اشاره به وام های ضروری صندوق بیان کرد: با افزایش صد در صدی تسهیلات قرض الحسنه از ۱۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ تاکنون طی سه مرحله به ۲۷۰۰ نفر از عزیزانی که واجد شرایط این وام بوده اند پرداخت شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه اضافه کرد: جلسات پرسش و پاسخ با هدف پاسخگویی چهره به چهره به سوالات بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری و بهره مندی از نظرات و پیشنهادات این عزیزان در سراسر کشور تدارک دیده شده که تداوم این جلسات نقش مهمی در همسویی خدمات صندوق با نیازهای جامعه هدف دارد.

در ادامه بازنشستگان حاضر این نشست، ضمن دریافت پاسخ سئوالات و اطلاع یافتن از خدمات ارائه شده صندوق، خواستار تحقق مهمترین مطالبات خود از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلین، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص بیمه‌ کارآمد، قانون ۱۲۵ مدیریت خدمات کشوری در خصوص افزایش حقوق برابر با نرخ تورم و پرداخت معوقات احکام همسان سازی سال ۹۹ شدند.

این عزیزان همچنین از خدمات شرکت بیمه آتیه سازان حافظ بعلت عدم انعقاد قرارداد با مراکز درمانی خصوصی اعلام نارضایتی کردند و خواستار انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی کامل و جامع شدند تا کلیه خدمات درمانی بیمه شدگان را پوشش دهد.