از آیت الله هاشمی، گذشت و همدلی بیاموزیم

آیین یادبود رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونین، مدیران و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در آیین یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور اعضای هیات مدیره، معاونین، مدیران و کارکنان صندوق برگزار شد، تاکید کرد: زنده یاد آیت الله هاشمی در طول عمر پربار خود، خدمات فراوانی به انقلاب اسلامی و کشور کردند و رنج ها و مرارت های بسیاری دیدند، اما با صبر مثال زدنی و گذشت به راه خود ادامه دادند.
وی با اشاره به نقش برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی و پس از آن برای توسعه ایران اسلامی، گفت: آیت الله هاشمی، در زمان ریاست جمهوری در سفر به استان چهارمحال و بختیاری خاطره ای از سفر به کشور سوئیس برای مسوولان وقت تعریف کردند که در آن، شاهد بهره برداری این کشور از آب های موجود برای تولید برق بودند.
وی ادامه داد: توجه ایشان به صنعت و توسعه کشور، سبب ساخت و بهره برداری از سدهای مهم و حیاتی در منطقه و بسیاری از سدهای دیگر شد.
اسلامیان همچنین به تدبیر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلت نظام برای پایان جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: آیت الله هاشمی در شرایطی که کشور با آن روبرو بود، با گذشتن از خود، بحث پایان جنگ را مطرح کرد تا جلوی خسارت های بیشتر جنگ گرفته شود.
اسلامیان مهم ترین ویژگی شخصیتی آیت الله هاشمی را گذشت و بخشش فراوان و صبر بر مشکلات عنوان کرد و افزود: همه ما باید از مشی ایشان در زندگی و مسوولیت ها استفاده کنیم. باید اختلاف نظرها کنار گذاشته شود و همه در کنار یکدیگر با همدلی و گذشت کار کنند.

خبرنگار و عکاس: سید بهنام اخوت پور