ماهنامه ۳۱۷ ثمر منتشر شد

شماره ۳۱۷ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی ثمر برای بهمن ماه ۹۵ منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، شماره ۳۱۷ (بهمن ماه) نشریه ثمر با محور قراردادن اجرای حداقل ۲۸ قانون و مصوبه ای که از سال ۱۳۵۴ تاکنون، بدون در نظر گرفتن بار مالی و انجام محاسبات بیمه ای دقیق، بار مالی سنگینی را بر دوش صندوق بازنشستگی کشوری گذاشته است، در ۶۴ صفحه منتشر شد.
محمود اسلامیان در یادداشت شماره جدید ثمر با عنوان «به عهدی که بستم پایبندم» آورده است: هشتصد و پنجاه روز قبل، زمانی که مسوولیت صندوق بازنشستگی را به اینجانب سپردند، با خدای خود عهد بستم که به منافع شما بازنشستگان عزیز و ارجمند پایبند باشم. هزاران شکر از درگاه حضرت حق، که تاکنون به عهد خود پایبند بودم.
اسلامیان تاکید کرده است: آنجایی که ۲۸ تصمیم نادرست و غیرعقلایی گذشته، سبب ساز اوضاع غیرعادی صندوق شد، در مصاحبه ها و گفت و گوها، بی تعارف درباره نقصان و بی عدالتی های آن سخن گفتم. اکنون نیز که بار دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در روز ۲۵ دی ماه با الحاق ماده ای بر لایحه ششم توسعه درباره بازنشستگی بانوان با ۲۰ سال سابقه خدمت و بدون شرط سنی بی توجه به پیامدهای گران بار آن انجام داده اند، آن را یکی دیگر از تصمیماتی می دانم که می بایست به ۲۸ تصمیم گذشته متولیان نهاد مجلس و نهاد دولت اضافه شود که عاقبت خوشی را برای صندوق درپی نخواهد داشت.
«ازدواج سالمندی» عنوان پرونده ۸ صفحه ای ماهنامه ثمر است که حاوی یادداشت و مطالب اختصاصی و خواندنی از متخصصان و کارشناسان این حوزه از جمله ژاسنت صلیبی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، با عنوان فرصت خوب زندگی به سالمندان داده شود، سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران و معاون سازمان بهزیستی کشور درباره کارکردهای مثبت ازدواج سالمندی و ازدواج مجدد سالمندان ؛آری یا خیر از احمد دلبری، رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است.
شماره ۳۱۷ ماهنامه ثمر همچنین حاوی بخش های متنوع دیگری از اخبار و گزارش های حوزه سالمندی و بازنشستگی تا اخبار پروژه های هلدینگ ها و شرکت های تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری است. در بخش جامعه ثمر نیز داور شیخاوندی درباره احساس سودمندی در بازنشستگان سخن گفته است، همچنین گزارشی با عنوان «یک تیر و دو نشان قانون جدید مجلس» به موشکافی موضوع قانون بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه و بدون شرط سنی پرداخته است. این بخش حاوی گفت و گوها و مطالب متنوع دیگری از جمله گفت و گو با جهانبخش سلطانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است.
بخش سلامت این شماره از نشریه ثمر نیز به نکاتی برای داشتن یک زندگی پویا و گرافیک های اطلاع رسان درباره سلامتی و زندگی اجتماعی سالم پرداخته است.
هیات تحریریه ثمر، در راستای استفاده از ظرفیت و توانمندی های بازنشستگان کشوری، آمادگی دارد ‏نسبت به انتشار مطالب این عزیزان شامل مقالات، گزارش ها، تصاویر، تالیفات ادبی، سفرنامه، ترجمه در حوزه ‏های اجتماعی، فرهنگی، سلامت و بهداشت، آموزشی و بین الملل اقدام کند. بر این اساس، بازنشستگان کشوری می توانند برای ارسال مطالب خود از طریق پست الکترونیک ‏pri@cspf.ir‏ اقدام یا با شماره تلفن ۸۳۵۱۳۱۲۰ تماس بگیرند.
همچنین بازنشستگان کشوری می توانند ‏سوالات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به نشانی اینترنتی info@cspf.ir صندوق بازنشستگی ‏کشوری ارسال کرده و پاسخ آن را در بخش بی تعارف ثمر دنبال کنند.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور