راه اندازی سامانه هوش تجاری صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۹۶

سامانه “BI” یا هوش تجاری صندوق بازنشستگی کشوری ابتدای سال ۹۶ راه اندازی می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در جریان برگزاری نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» که از ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه جاری درمحل مصلی تهران برگزار می شود، از راه اندازی سامانه “BI” یا هوش تجاری در این صندوق در ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این سیستم، ثبت تدریجی شرکت های اقتصادی و مالی صندوق است تا به افزایش بهره وری صندوق و شرکت های آن کمک کند.
وی ادامه داد: طرح مطالعاتی آسیب شناسی صندوق بازنشستگی کشوری در چهار دهه گذشته توسط مشاور بین المللی و کارشناسان ایرانی در دست مطالعه است تا راهکارهای عملیاتی برای خروج از مشکلات صندوق ها را تدوین کنند.
اسلامیان با بیان اینکه ۲۸ تصمیم اشتباه نهادهای دولت و مجلس هزینه های زیادی بر دوش صندوق های بازنشستگی انداخته است، اظهارداشت: این طرح مطالعاتی اتفاقات چهار دهه اخیر صندوق های بازنشستگی ایران را با صندوق های جهانی مقایسه می کند تا بااستفاده از تجارب کشورهای موفق اشتباهات گذشته تکرار نشود و به توسعه پایدار در صندوق نیز کمک کند.
وی با اشاره به گردهمایی «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» بیان داشت: این گردهمایی فرصتی مغتنم برای تعامل فعالان اقتصادی صندوق ها با همدیگر و ارتباط دوسویه با فعالان اقتصادی بخش خصوصی است که منجر به هم افزایی می شود.
اسلامیان گفت: همه هلدینگ های صندوق بازنشستگی کشوری موظف شده اند که با هدف افزایش بهره وری، واحدهای خود را وارد بورس کنند؛ چرا که تجربه نشان داده است شرکت ها در بورس موفق عمل می کنند.

خبرنگار: مینا شیروانی
عکاس: سید رضا حسینی