قرارداد پتروپالایش مسجد سلیمان و وهان چین امضا شد

در حاشیه اختتامیه نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، قرارداد شرکت پتروپالایش مسجدسلیمان و شرکت «وهان» چین امضا شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری فارس، روز گذشته (سه شنبه) در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» قرارداد شرکت پتروپالایش مسجد سلیمان با وهان چین به ارزش ۳,۶ میلیارد دلار به امضا رسید. این قرارداد به صورت مستقیم برای شش هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.
در این آیین، همچنین صنایع شیر پگاه و شرکت هلندی «برنس» برای توسعه بازار، سرمایه‌گذاری و تامین مواد اولیه تفاهم‌نامه امضا کردند. تفاهم‌نامه ای نیز میان این مجموعه اقتصادی با شرکت اتریشی «رونیز» در زمینه تولید مشترک آبمیوه های انرژی زا، پنیر و سوپ‌های لبنی انجام شد. همچنین این مجموعه با شرکت «هولندر» هلند و «ایستار» چین برای تولید شیر خشک نوزاد تفاهم‌نامه امضا کرد.
نخستین نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» از ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه امسال با حضور ۲۲ هلدینگ و بیش از ۴۰۰ شرکت وابسته به چهار صندوق بازنشستگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.