آثار پسابرجامی بر تولیدات شرکت ایرانول

مدیر کنترل کیفیت شرکت ایرانول گفت: تولید محصول روغنی ایرانول تترا با پایه گیاهی ضمن کاهش مصرف سوخت ماشین ها تا ۸۸ درصد گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حمیدرضا اسکندری، گفت: شرکت ایرانول در تلاش است تا با تولید محصولات روغنی با کیفیت، به محیط زیست پایدار در کشور نیز کمک کند؛ به این منظور اخیراً محصول «ایرانول تترا» با پایه گیاهی تولید شده است که ۲۵ درصد از آن از مواد اولیه زیستی تشکیل می شود و تا ۸۸ درصد از تولید گازهای گلخانه ای در ماشین آلات مصرف کننده این محصول می کاهد.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از روغن تولیدی در جهان وارد محیط زیست می شود، افزود: این محصول با پایه گیاهی همچنین تا پنج درصد مصرف سوخت ماشین آلات را کاهش می دهد. ضمن اینکه می تواند موجب سهولت کار موتور و کاهش استهلاک آن شود که این مزیت نسبت به روغن های غیرگیاهی بسیار چشم گیر و قابل لمس است.
اسکندری با اشاره به آثار اجرای برجام در تولیدات ایرانول تصریح کرد: این آثار در کیفیت محصولات کمتر قابل لمس است، اما از آنجایی که مواد افزودنی محصولات روغنی خارجی است، برداشته شدن تحریم ها در پسابرجام به تامین این مواد با دسترسی آسانتر و قیمت بسیار مناسب تر کمک کرده است.
وی تاکید کرد: این امر موجب شده قیمت تمام شده این نوع محصولات نسبت به گذشته کاهش یافته و دست واسطه ها از این بازار کوتاه شود.