سند حمایت از سالمندان به زودی در کشور اجرا می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه با همکاری سازمان بهزیستی کشور سند حمایت از سالمندان را برای حمایت کامل از این عزیزان نهایی کرده است و به زودی آن را اجرایی می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی اظهار داشت: مراقبت از سالمندان کشور یک ضرورت است، چراکه، این قشر جزء ذخایر و سرمایه های کشور محسوب می شوند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید، بیشترین توان خود را در این زمینه به کار گرفته و با برنامه ریزی های مناسب تلاش می کند، بازنشستگان و سالمندان بدون درآمد را تحت پوشش قرار دهد.
ربیعی فروکش کردن اخلاق در جامعه ایران را آسیبی جدی به پیکره اجتماعی کشور عنوان کرد و گفت: ممکن است آسیب های اقتصادی کشور را برای مدتی دچار بحران کند که البته با تدابیر دولت یازدهم بسیاری از مشکلات، تاکنون حل شده است، اما آسیب اجتماعی خسران بسیار زیادی دارد که قابل دفاع و جبران نیست و جبران آن نیز بسیار زمان بر است.
وی یکی از مهمترین راهبردهای دولت تدبیر و امید را حرکت جامعه به سمت تولید برشمرد و افزود: باید جامعه تولیدگر در کشور بنا نهاده شود تا ایران را به کارخانه بزرگ و تولیدگر بزرگ در تمامی حوزه ها از جمله اندیشه، اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی، صنعت و کشاورزی تبدیل کند.
ربیعی با اشاره به اینکه ایران باید به کشور اول منطقه در حوزه های مختلف تبدیل شود، اضافه کرد: هر ایرانی باید نقش خود را در توسعه کشور ایفا کرده و برای پیشرفت روزافزون ایران اسلامی با همه توان تلاش کند و در این صورت است که ایران به رشد قابل توجهی دست خواهد یافت.