مساله سالمندی نیازمند همکاری بین دستگاه ها است

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: مساله سالمندان پدیده ای است که نیازمند همکاری دستگاه های مختلف در کشور است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از دبیرخانه شورای ملی سالمندان، انوشیروان محسنی بندپی، اظهار داشت: مساله سالمندان پدیده ای است که نیازمند همکاری دستگاه های مختلف در سطح کشور است و دستگاه های مختلف باید در این حوزه با هم همکاری کنند.
محسنی بندپی با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی رسیدگی به امور سالمندان، اقدام به تشکیل دبیرخانه سالمندان کرده است، گفت: شورای عالی سلامت و امنیت غذا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی رفاه اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خدمات و اقدامات خود را به این دبیرخانه به صورت مستمر گزارش می کنند.
وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه کشور، نقشه راه علمی براساس شاخص های دیده بانی سلامت سالمندان و در زمینه محیط دوست دارسالمند، توانمندی سالمندان، حمایت های اجتماعی وحفظ کرامت، منزلت و سلامت جسمی آن ها تدوین شده است.
محسنی بندپی اضافه کرد: برای نخستین بار توسعه بنیاد فرزانگان در مجلس شورای اسلامی مصوب و برای آن اعتبار تخصیص داده شد که این امر با مشارکت سالمندان صورت گرفت و سازمان بهزیستی تنها با این عزیزان همفکری کرد.
رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین اظهار داشت: براساس آخرین پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، ۹ درصد سالمندان مرد و ۴۹ درصد سالمندان زن در ایران تنها زندگی می کنند که برنامه های مختلفی از جمله همیار زنان در این حوزه در حال برنامه ریزی است.