“وصندوق” در بین شاگرد اول های بورس

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (هلدینگ انرژی) در بین هلدینگ های برتر بورس قرار گرفت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری تسنیم، با مشخص شدن شرکت های برتر بورس و با بررسی ۳۰۱ شرکت از نظر به موقع بودن و قابلیت اتکاء اطلاعات ارسالی، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری در بین ۵ هلدینگ برتر بورس قرار گرفت.
براساس این گزارش، معیار «به ‌موقع بودن» بر اساس زمان ارسال اطلاعات شرکت ها شامل پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌نشده، صورت وضعیت پرتفوی، اظهارنظرهای حسابرس نسبت به پیش بینی درآمد هر سهم اولیه و شش‌ماهه و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شش ماهه، صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده و شده پایان دوره مالی و برنامه ‌زمانبندی پرداخت سود سهامداران، در مقاطع تعیین‌شده که در دستورالعمل افشای اطلاعات مورد تاکید قرار گرفته با در نظر گرفتن میزان تاخیر ارسال اطلاعات، محاسبه شده است.
همچنین میزان نوسانات و تغییرات در پیش‌بینی‌های ارسالی و تفاوت‌های میان مبالغ پیش‌بینی شده و عملکرد واقعی حسابرسی شده، از جمله معیارهای «قابلیت اتکاء» در این محاسبات بوده است.
بر این اساس از میان ۳۰۱ شرکت مورد بررسی رتبه‌های اول تا سوم از لحاظ به موقع بودن و قابلیت اتکاء اطلاعات ارسالی به بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کوی، داروسازی زهراوی و نیرو ترانس اختصاص یافته است.
از شرکت های هلدینگ نیز مجموعه‌هایی همچون سرمایه گذاری صنعت نفت، گروه دارویی سبحان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق)، سرمایه گذاری البرز و سرمایه گذاری آتیه دماوند رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
گفتنی است، رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، براساس امتیاز کسب‌شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب برای دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ به همراه اطلاعات مقایسه‌ای دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۵ اعلام شده است.