با استقبال بازنشستگان انجام شد؛

سفر تفریحی بازنشستگان فعال خانه امید بندرعباس به کهگیلویه و بویراحمد

بازنشستگان فعال خانه امید بندرعباس به استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۵ نفر از بازنشستگان فعال خانه امید استان هرمزگان به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند و در این سفر نشست مشترکی بین بازنشستگان استان هرمزگان و استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیر اجرایی خانه امید دباغیان بندر عباس در خانه امید یاسوج برگزار شد.

«معصومه آشوری زاده» مدیر اجرایی خانه امید دباغیان بندرعباس با اشاره به فعالیت های انجام شده در خانه امید بندرعباس اعم از کلاس های یوگا، موسیقی، پیلاتس، گیوه بافی، غرفه سلامت، ویزیت پزشک رایگان، تنیس روی میز، دارت و شطرنج، افزود: در صورت استقبال و حضور پر شور بازنشسته در این مراکز خانه های امید بازنشستگان می تواند به مراکز ایجاد نشاط و امید به زندگی برای بازنشسته ها تبدیل شود.

وی اذعان کرد: بازنشستگان با حضور در خانه امید و ارتباط با افراد همسال از لحاظ روحی تقویت خواهند شد تا جایی که نیاز به هیچ دارویی برای درمان بیماری نداشته باشند و روحیه و نشاط هر یک از بازنشستگان تاثیر مثبتی بر سایرین خواهد داشت و باعث انتقال انرژی مثبت می باشد.

آشوری زاده در ادامه گفت: فعالیت های بازنشسته ها در خانه امید بندرعباس به صورت گروهی انجام می شود و بازنشسته ها به صورت خودجوش فعالیت هایی مثل برگزاری همین اردوی یک هفته ای به یاسوج را با هزینه شخصی انجام می دهند.

مدیر خانه امید بندرعباس از زحمات “خانم شیرین بارانی” از بازنشسته های فعال استان کهگیلویه و بویراحمد در خانه امید یاسوج که در برگزاری و هماهنگی این اردو همکاری بسیار زیادی داشتند، تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که گروهی از بازنشسته های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به استان هرمزگان سفر داشته باشند.

«محمد تقی جلیلی بهابادی» مدیر صندوق بازنشستگی استان،ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به بازنشستگان هرمزگانی اشاره کرد: سفر برای افراد بازنشسته دارای اهمیت ویژه‌ای می باشد؛ زیرا علاوه بر فرصت‌های جدید دیداری، بهداشت روحی و جسمی آن‌ها را تقویت می‌کنند و از روزمرگی روزانه خارج می‌کند. سفر به سبب تجربه‌های جدید و محیط‌های متفاوت، به تحریک مغز و افزایش فعالیت ذهنی می‌انجامد. آموختن از تجربیات مختلف، یادگیری زبان‌ها و لهجه های جدید، شناخت فرهنگ‌ها و تاریخ‌های مختلف، به ذهن بازنشستگان کمک می‌کند تا تازگی و انگیزه را حفظ کنند.

در ادامه جلیلی بهابادی با اشاره به فعالیت های انجام شده در خانه امید یاسوج اعم از فعالیت های ورزشی، تفریحی ،کلاس های آموزشی و ویزیت رایگان پزشک برای بازنشستگان ، خانه های امید را مکانی برای پویایی و نشاط برای بازنشستگان دانست و هدف از تشکیل این نشست مشترک را استفاده از تجربیات بازنشستگان دو استان برای بهتر شدن فضای خانه های امید و همکاری متقابل این مراکز دانست.

وی افزود: سفر برای بازنشستگان از جمله تجربه‌هایی است که به آن‌ها امکان می‌دهد از زندگی بهره‌برداری کنند و به نحوه‌ای معنادارتر و پویاتر با دنیای اطراف خود در ارتباط باشند و از بازنشستگان فعال خانه امید بندرعباس و یاسوج بابت این حرکت خود جوش و برگزاری این سفر تفریحی قدردانی کرد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: با استفاده از تخفیف ۵۰ درصدی مهمانسرای جهانگردی یاسوج و هماهنگی انجام شده توسط خانم بارانی هزینه این سفر گروهی تا حدود زیادی پایین آمده تا بازنشسته ها بتوانند هزینه های این سفر یک هفته ای را بین مسافرین تقسیم کنند.

«اکبر گودرزی» از پرسنل اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیر خانه امید یاسوج ضمن ابراز خرسندی و خوشحالی بابت این نشست بین بازنشستگان دو استان و ایجاد تعامل و انتقال تجربیات ، فعالیت های انجام شده در چند سال اخیر در خانه امید یاسوج را برشمرد و از برگزاری کلاس های آموزشی زنبور داری، پرورش مرغ بومی و خیاطی با مشارکت فنی و حرفه ای استان در آینده نزدیک در خانه امید یاسوج خبر داد.

گودرزی افزود: با هماهنگی انجام شده کلاس های یوگا، آموزش انواع موسیقی، تشکیل صندوق قرض الحسنه بازنشستگان و دوره آموزشی پرورش گیاهان دارویی از دیگر فعالیت هایی می باشد که در حال پیگیری برای اجرا در خانه امید یاسوج می باشد.

شایان ذکر است که بازنشستگان خانه امید بندرعباس در این سفر از روستای نمونه گردشگری بیاره، چشمه میشی شهر سی سخت و غار ده شیخ شهر پاتاوه بازدید کردند.